Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2009

ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΜΙΑ... ΑΓΑΠΗΤΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ!

Από:
Αγαπητοί μου άγνωστοι,
διάβασα με ενδιαφέρον το άρθρο σας σχετικά με την έλειψη των πεζοδρομίων στην παλιά εθνική οδό. Συνήθως παρακολουθώ τα γραφόμενά σας χωρίς να τα σχολιάζω, πιο πολύ απο ενδιαφέρον για την πόλη μας και λιγότερο απο κουτσομπολίστικη διάθεση (όπως χαριτολογώντας λέει κάποια φίλη). Αλλά όταν διαβάζω πράγματα που είναι ανυπόστατα στενοχωριέμαι, γιατί δε βλέπω το λόγο να λέτε κάτι που δεν πιστεύω να το έχετε διασταυρώσει πρίν το γράψετε. Για πες μου λοιπόν γλυκέ μου αγνωστε (έτσι κι αλλιώς δε ξέρω αν είσαι ένας ή πολλοί) έχεις δει εσύ πουθενά στο κόσμο να υπάρχουν πεζοδρόμια στις εθνικές οδούς; διότι εκεί που έγραψες οτι έγινε το συμβάν είναι η παλιά εθνική οδός. Οχι αγαπητέ μου δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο πεζοδρόμιο σε εθνική οδό παλιά η νέα. Μάλιστα στην Αμερική αν σε δει η αστυνομία να βαδίζεις πεζός σε εθνική οδό σταματούν και σε μαζεύουν γιατί πράγματι είναι επικίνδυνο και μπορείς να τραυματιστείς απο τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Ασε λοιπόν τις μεγαλοστομίες σχετικά με τους δημάρχους, και τους πολιτικούς και οτι άλλο θέλεις, και φώναξε ποιός φονιάς έδωσε τη συγκατάθεσή του για την εγκατάσταση των ιατρείων του ΙΚΑ εκεί παρ'ολο που φώναζαν τα εργατικά σωματεία, και ο δήμαρχος και πολλοί άλλοι μπορώ να σου πω. Αλλά μπροστά στα τεράστια οικονομικά συμφέροντα ποιός θα αντισταθεί;
Και ναι αγαπητέ μου χρειάζονται και πλατείες στα Μέγαρα, χρειάζονται και τα πεζοδρόμια στην 28 οκτωβρίου μέχρι κάτω γιατί κάποιος που θα θέλει να περπατήσει στην κεντρική λεωφόρο της πόλης θα πάει όχι στην εθνική οδό.Ας κάνουμε λοιπόν τα απαραίτητα πρώτα και αφήνουμε μετά να φτιάξουμε πεζοδρόμια στην παλιά εθνική οδό .Εσείς στα σπίτια σας αγαπητοί να φτιάχνετε πρώτα τα πεζοδρόμια για να περνάνε οι περαστικοί, και μετα να φτιάχνετε το μπαλκόνι σας για να κάθεται η οικογένειά σας.
ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ ΚΥΡΙΕ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΣΑΣ ΟΠΩΣ ΤΟ ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΕΓΩ.
ΑΘΗΝΑ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ, ΟΠΤΙΚΟΣ
MEGARA PRESS: Για άλλη μια φορά θα πρέπει να γίνουμε κουραστικοί και να πούμε ότι τα ιστολόγια είναι ανώνυμα γιατί αυτό που έχει σημασία είναι η εκφραζόμενη άποψη και όχι το όνομα. Επίσης να πούμε ότι η ταυτότητα που δηλώνεται δεν μπορεί να πιστοποιηθεί εκτός αν παρέμβουν οι αρμόδιες αρχές. Αυτό που επιβάλλεται σε όποιον θέλει να προωθήσει τις απόψεις του, και ενίοτε την ιδεολογία του, είναι να γράφει αξιοπρεπώς αυτά που θέλει και κυρίως αυτά που έχει δηλώσει εξαρχής. Τα παραπάνω γραφόμενα ενισχύονται κυρίως όταν η άποψη που αναδεικνύεται είναι ομαδική. Αναγκαζόμαστε να επαναλάβουμε όλα αυτά αλλά η επανάληψη είναι μητέρα κάθε μάθησης...
Να σας θυμίσουμε αγαπητή αναγνώστρια ότι η Παλαια Εθνική Οδός Αθηνών - Κορίνθου δεν είναι εδώ και πολλά χρόνια εθνική οδός! Αποτελεί περιφερειακό της πόλης και η νυν παλαιά εθνική έχει εκτραπεί από την περιοχή του Καρδατά παράλληλα της Νέας Εθνικής (όπισθεν Σ.Ε.Α.). Το μεγαλύτερο κομμάτι της είναι εντός σχεδίου (από Βυζαντίου έως Νίσσου) και αυτό πιστοποιείται από τον χάρτη του σχεδίου πόλης.
Δεν υπάρχει καμία ελληνική νομοθεσία που να απαγορεύει ή όχι να κατασκευαστούν πεζοδρόμια σε παλιά ή νέα εθνική. Έχουμε πολλά παραδείγματα ακόμα και για τον δρόμο που συζητάμε.
- στον κόμβο του Φόρου πρώτα κατασκευάστηκαν πεζοδρόμια και έπειτα έγιναν νησίδες καθώς έτσι ορίζεται από αντίστοιχη νομοθεσία. Δηλαδή είναι υποχρεωτικό να διαμορφωθεί το σημείο με διαβάσεις κτλ.
- στην είσοδο της πόλης απέναντι από τα πολυκαταστήματα LIDL και DIA εδώ και υπάρχουν πεζοδρόμια
- στο νεκροταφείο υπάρχουν πεζοδρόμια
- στο νέο κτίριο του ΙΚΑ επίσης
Επίσης σε πολλά μέρη της Ελλάδας όπου εθνική οδός, νέα ή παλιά, και διέρχεται μιας πόλης ή ενός χωριού, υπάρχουν πεζοδρόμια. Π.χ. Αντιρρίου-Ιωαννίνων, Πατρών-Πύργου κτλ. Η Π.Ε.Ο.Α.Κ. λοιπόν αφενός αποτελεί κατά ένα μεγάλο μέρος της κομμάτι του σχεδίου της πόλης μας, και μάλιστα με έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αφετέρου αποτελεί έναν βασικό οδικό άξονα που εξυπηρετεί ανάγκες των κατοίκων αλλά δυστυχώς όχι μόνο αυτών.
Λέτε στην Αμερική αν δουν πεζό στην Εθνική τον θεωρούν παραβάτη. Μπορείτε να φανταστείτε στο μήκος μιας διαδρομής από την Βυζαντίου έως το Νεκροταφείο να απαγορευθεί η κυκλοφορία πεζών; Αλλά και να υπήρχε σχετικός νόμος δεν θα ίσχυε γιατί η ΠΕΟΑΚ δεν είναι πια ΠΕΟΑΚ!
Αν σας ρωτούσε η κυρία με το καροτσάκι που έκανε προσπάθεια να ολοκληρώσει την διαδρομή της γιατί δεν της δίνεται το δικαίωμα να κυκλοφορήσει με ασφάλεια τι θα της απαντούσατε; Να μην κυκλοφορεί στην εθνική αλλά να πάει στην 28η Οκτωβρίου; (όχι ότι θα μπορούσε και εκεί να κυκλοφορήσει αλλά δεν είναι της ώρας...)
Ποιό το νόημα να γίνονται πεζοδρόμια κάπου που, από την μία πρέπει αλλά, δεν είναι επιτακτική ανάγκη; Έχει καμία σχέση το κυκλοφοριακό φορτίο της ΠΕΟΑΚ που όλα τα φορτηγά της Αθήνας περνούν από εκεί για να γλιτώσουν τα διόδια της Ελευσίνας, με το φορτίο της 28ης Οκτωβρίου από το γήπεδο του Βύζα και κάτω; Εσείς που είστε και καταστηματάρχης βλέπετε πόσες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στον έναν δρόμο και πόσες στον άλλο;
Να γίνουν και οι πλατείες αλλά η διοίκηση Στρατιώτη έχει βάλει στόχο να κατασκευάσει κάτι που αυτή την εποχή είναι μή απαραίτητο. Η πόλη δεν έχει
ανάγκη από ομορφότερες πλατείες αλλά από έργα που θα κάνουν την καθημερινότητα πιο εύκολη και πολιτισμένη. Είναι χιλιοειπωμένο, το βλέπουμε, το ζούμε: η αντιμετώπιση των πεζών στα Μέγαρα είναι από τις χειρότερες. Ούτε τα ΑΜΕΑ μπορούν να κυκλοφορήσουν με ασφάλεια, ούτε οι υπόλοιποι πεζοί.
Όσο για το ΙΚΑ, μάλλον δεν παρακολουθείται τι γράφουμε ή δεν είστε παλιά αναγνώστρια. Έχουμε αναφερθεί στο θέμα και ειδικότερα έχουμε πει ότι πρέπει να ρυθμιστούν οι κυκλοφοριακοί σηματοδότες με τα νέα δεδομένα, δηλαδή με τα πεζοφάναρα σε λειτουργία. Στις παλιές εγκατάστασεις του ΙΚΑ στην λεωφόρο Αλεποχωρίου (άλλο δρόμος-έκτρωμα από εκεί για το οποίο αδιάφορησαν Σύρκος και Στρατιώτης) δεν υπήρχε κίνδυνος για τους πεζούς; Η στάση του λεωφορείου ήταν απέναντι και οι ηλικιωμένοι βίωναν στιγμές νιότης όταν διέσχιζαν τον δρόμο... Δεν λέμε ότι εκεί που πήγε το ΙΚΑ είναι καλύτερα. Χειρότερα είναι αλλά αυτοί που καθορίζουν τις εξελίξεις στην πόλη σίγουρα δεν είναι οι bloggers και σίγουρα δεν είναι οι bloggers του megara press...
Και κάτι ακόμα: η "αγορά" δηλαδή ο κεντρικός δρόμος όπως έχουμε συνηθίσει να τον λέμε, είναι ιστορικά και ουσιαστικά ένας βασικός εμπορικός δρόμος. Όχι όμως ο μόνος! Τα πράγματα έχουν αλλάξει την τελευταία δεκαετία αν δεν το έχετε καταλάβει. Βυζαντίου, ΠΕΟΑΚ και δρόμος Αλεποχωρίου "τραβούν" τις επιχειρήσεις οι οποίες ξεφυτρώνουν συνεχώς. Είναι λογικό και αναμενόμενο. Στις σύγχρονες κοινωνίες με τις ανάγκες μας να υποστηρίζονται από ένα αυτοκίνητο,
αναπτύσσονται οι περιφερειακοί δρόμοι. Και στα Μέγαρα το μέλλον ενός μέρους της επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι στους γνωστούς δρόμους που αγκαλιάζουν την πόλη μας!