Τρίτη 10 Μαρτίου 2009

Σημαντικά προβλήματα στην εκπαίδευση των δοκίμων αστυφυλάκων

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ Κ.Ο. ΠΑ.ΣΟ.Κ. ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: Σημαντικά προβλήματα στην εκπαίδευση των δοκίμων αστυφυλάκων
Η εκπαίδευση των νεοεισερχόμενων Αστυνομικών γίνεται -με την εισαγωγή τους μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων όπως θεσπίστηκε από το 1995- από τις Σχολές Αστυφυλάκων. Η φοίτησή τους είναι διετής και τελευταία, παρά τις ισχυρότατες αμφισβητήσεις, προστέθηκε η εκπαίδευσή τους σε στρατόπεδα του Στρατού Ξηράς.
Περαιτέρω όμως, αντί η Κυβέρνηση να σταματήσει τους άστοχους πειραματισμούς της στον κρίσιμο αυτό τομέα, καταργεί ουσιαστικά το δεύτερο έτος εκπαίδευσης, καθώς οι δόκιμοι αστυφύλακες εξαντλούν όλο το έτος αυτό σε Αστυνομικά Τμήματα, όπου δήθεν εκπαιδεύονται πρακτικά. Στην ουσία όμως, αντί να βελτιώνεται η εκπαίδευσή τους, αυτή περιορίζεται σε λίγους μόνο μήνες (Οκτώβριο μέχρι Μάιο του πρώτου έτους φοίτησης), ενώ στο δεύτερο έτος καλύπτουν – ανεκπαίδευτοι – τις ανάγκες στελέχωσης των Αστυνομικών Μονάδων.
Αυτή η αυθαίρετη, αναχρονιστική, αντιεκπαιδευτική και διαλυτική ενέργεια του Υπουργείου επιστρέφει την Αστυνομία σε «παλιές γνωστές εποχές» με αστυνομικούς ανεκπαίδευτους, ακαλλιέργητους, φοβισμένους, χωρίς αυτοπεποίθηση και ικανότητα να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες υπέρ της νομιμότητας και της ασφάλειας των πολιτών.
Περαιτέρω, οι δόκιμοι αστυφύλακες χρησιμοποιούνται ως τακτικοί αστυνομικοί υπάλληλοι, χωρίς όμως το μισθό τους και τις υπόλοιπες συνθήκες τους (π.χ. ωράριο, είδος υπηρεσίας, καθήκοντα, μέσα θωράκισης υγιεινής και ασφάλειάς τους, οικονομική ενίσχυση κ.α.).
Όλα τα παραπάνω επισωρεύονται στα γενικότερα προβλήματα της εκπαίδευσης των αστυνομικών υπαλλήλων, όπως τις ελλιπείς και ακατάλληλες υποδομές, τους πολλές φορές αυτοδίδακτους εκπαιδευτές, την ανομοιογένεια επιπέδου εκπαίδευσης ανά Σχολή ή ανά σειρά εκπαιδευόμενων (ώρες και μέθοδοι διδασκαλίας).
Τις συνέπειες της επιδείνωσης της κατάστασης στον τομέα της εκπαίδευσης των αστυνομικών, παρά τις σημαντικές τομές και βελτιώσεις των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, τις βιώνουμε ήδη.
Κατόπιν των ανωτέρω
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός
Πώς δικαιολογεί αυτή την πλήρη ανατροπή στην εκπαίδευση και την υπηρεσιακή κατάσταση των δοκίμων αστυνομικών. Και μάλιστα, σε μια εποχή που το αίσθημα ασφάλειας του Έλληνα πολίτη, εξαιτίας της κυβερνητικής ανυπαρξίας, βρίσκεται στο χειρότερο σημείο.
Τι προτίθεται να πράξει για την ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης των δοκίμων αστυφυλάκων;
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ, ΑΜΟΙΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ ΧΡΥΣΑ, ΓΕΙΤΟΝΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΔΡΑΓΩΝΑ ΘΑΛΕΙΑ, ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΕΞΑΡΧΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ, ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ, ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ, ΚΑΤΡΙΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ, ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΜΠΟΛΑΡΗΣ ΜΑΡΚΟΣ, ΝΑΣΙΩΚΑΣ ΕΚΤΟΡΑΣ, ΝΙΚΗΤΙΑΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΝΙΩΤΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ, ΝΤΟΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΠΑΝΤΟΥΛΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ, ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΠΕΡΛΕΠΕ- ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ, ΡΕΠΠΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΡΗΓΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΡΟΒΛΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ, ΣΚΡΑΦΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΤΖΑΚΡΗ ΘΕΟΔΩΡΑ, ΤΣΙΡΩΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΧΑΤΖΗΟΣΜΑΝ ΑΧΜΕΤ, ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΗ, ΧΥΤΗΡΗΣ ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ.