Αθήνα, 24-2-2009
Σε απάντηση της ερώτησης (Αρ. Πρωτ. 10440/24-11-08) που κατατέθηκε από τους Βουλευτές Βάσω Παπανδρέου, Καρχιμάκη Μιχάλη, Αθανασιάδη Αλέξανδρο και Βασίλη Οικονόμου, αναφορικά με την επιχειρησιακή κατάσταση της Αεροπορίας Στρατού, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Ε. Μειμαράκης, μας απάντησε τα εξής: «Η πολιτική Ηγεσία του ΥΠ.ΕΘ.Α. τιμά τους χειριστές της Αεροπορίας Στρατού, στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων που θυσίασαν το υπέρτατο αγαθό της ανθρώπινης ζωής στην υπηρεσία της πατρίδας. Εκτιμά ότι η θυσία τους σε καμία περίπτωση δεν μπορεί και δεν πρέπει να αποτελέσει πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης.
Αναφορικά με τις αιτιάσεις σας περί ελλείψεων προσωπικού στα 1ο, 2ο και 4ο ΤΕΑΣ, η κατανομή των υπηρετούντων κυβερνητών στις παραπάνω Μονάδες Αεροπορίας Στρατού καλύπτει το 100% των αναγκών των ελικοπτέρων σύμφωνα με τις ισχύουσες ετοιμότητες.
Περαιτέρω ελλείψεις προσωπικού και για την συμπλήρωση μόνο της πολεμικής σύνθεσης καλύπτονται από επίστρατους χειριστές οι οποίοι σε τακτά χρονικά διαστήματα καλούνται για εκπαίδευση προς διατήρηση των πτητικών τους ικανοτήτων σε υψηλό επίπεδο.
Από τη συγκρότηση του Όπλου της Αεροπορίας Στρατού το 1998 μέχρι και το τρέχον έτος, το ΥΠ.ΕΘ.Α. σε συνεργασία με το Γ.Ε.Σ., έχει επιλέξει 195 νέα στελέχη για αρχική εκπαίδευση χειριστού αεροσκαφών και ελικοπτέρων στη Σχολή Αεροπορίας Στρατού (1998: 14, 1999: 11, 2000: 11, 2001: 16, 2002: 17, 2003: 18, 2004: 13, 2005: 12, 2006: 13, 2007: 35, 2008: 35) με σκοπό να καλύψει τις απαιτήσεις στελέχωσης των αεροπορικών μέσων του Στρατού Ξηράς. Όπως αντιλαμβάνεσθε, το πρόβλημα της στελέχωσης των μονάδων της Αεροπορίας Στρατού οφείλεται κυρίως στον μικρό αριθμό στελεχών που αποδόθηκαν στο Όπλο κατά τα πρώτα έτη της συγκρότησης του. Για την επίλυση του προβλήματος το Γ.Ε.Σ. έχει ήδη δρομολογήσει ενέργειες και ειδικότερα:
Τα έτη 2007-2008 αποδόθηκαν από τις παραγωγικές σχολές στο όπλο της Αεροπορίας Στρατού τριάντα πέντε (35) χειριστές ανά έτος.
Κατά την 21η συνεδρίαση του, στις 30 Σεπτεμβρίου 2008, το Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο αποφάσισε τη σταθερή κατανομή κατ’ έτος στο όπλο της Αεροπορίας Στρατού 14 Ανθλγων από τη Σ.Σ.Ε. και 21 Μονίμων Λοχίων από τη Σ.Μ.Υ. , ως χειριστών καθώς και 20 Μονίμων Λοχιών από τη Σ.Μ.Υ., ως μηχανοσυνθετών.
Οι παραπάνω ενέργειες στελέχωσης είναι σκοπίμως κλιμακούμενες χρονικά ώστε το πρόβλημα της έλλειψης χειριστών να αντιμετωπίζεται διαχρονικά και όχι πρόσκαιρα. Τα θετικά αποτελέσματα τους, λόγω της ιδιαιτερότητας της εκπαίδευσης που απαιτείται, θα είναι ορατά στις ΜΑΣ τα επόμενα χρόνια.
Προγραμματίσθηκε με την έναρξη παραλαβής των ελικοπτέρων ΝΗ 90 η απόσυρση αριθμού ελικοπτέρων UH-1H, προκειμένου με την ολοκλήρωση της ένταξης των νέων μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ 90 στον στόλο της Α.Σ. να υπάρχει το 50% περίπου των σημερινών ελικοπτέρων UH-1H και να εξοικονομηθούν χειριστές για τα σύγχρονα αεροπορικά μέσα.
Αποφασίσθηκε η άμεση μετεκπαίδευση των αποφοιτούντων χειριστών από τη Σχολή Αεροπορίας Στρατού στα σύγχρονα αεροπορικά μέσα σε συνδυασμό με τον ετήσιο προγραμματισμό των πτητικών εκπαιδεύσεων σε εσωτερκό-εξωτερικό για την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση της διαθέσιμου πτησίμου ηλικίας τους και την οριστική λύση στο πρόβλημα της έλλειψης χειριστών σε όλους τους τύπους αεροπορικών μέσων.
Αναφορικά με την επιχειρησιακή ετοιμότητα Μονάδων Αεροπορίας Στρατού (Μ.Α.Σ.) και τις αιτιάσεις τις οποίες διατυπώνετε, σας γνωρίζουμε ότι με βάση τις ισχύουσες διαταγές του Γ.Ε.Σ., οι Μ.Α.Σ. υποβάλλονται, εκτός των λοιπών επιθεωρήσεων και ελέγχων από τα προιστάμενα κλιμάκια, σε αξιολόγηση της επιχειρησιακής τους ετοιμότητας σε ετήσια βάση από την επιτροπή Γ.Ε.Σ./Γ.ΕΠ.Σ.
Αντικειμενικός σκοπός των δοκιμασιών επιχειρησιακής ετοιμότητας των Μ.Α.Σ. είναι ο έλεγχος στην πράξη της ικανότητας τους να μεταπίπτουν σε πολεμική κατάσταση και να ανταποκρίνονται στις επιχειρησιακές απαιτήσεις των υφιστάμενων σχεδίων. Πράγματι, από τις δοκιμασίες επιχειρησιακής ετοιμότητας των Μ.Α.Σ. των τελευταίων ετών διαπιστώνεται ο υψηλός βαθμός ετοιμότητας τους καθώς και η ικανότητα ανταπόκρισης τους στην υφιστάμενη επιχειρησιακή σχεδίαση.
Εξάλλου, οι επιχειρησιακές δυνατότητες των αεροπορικών Μ.Α.Σ. αναδεικνύονται καθημερινά μέσω των πάσης φύσεως αποστολών που τους ανατίθενται, για την επιτυχή εκτέλεση των οποίων αποσπούν τα ευμενή σχόλια όχι μόνο της στρατιωτικής και της πολιτικής Ηγεσίας αλλά και της κοινωνίας.
Αναφορικά με τη στελέχωση σε κυβερνήτες, στο 2ο ΤΕΑΣ, το οποίο έχει προγραμματισθεί να υποδεχθεί και να παραλάβει τα ελικόπτερα ΝΗ 90, υπηρετούν ως πυρήνες οι αναγκαίοι χειριστές με την ανάλογη πτητική εμπειρία, οι οποίοι έχουν επιλεγεί για την αρχική στελέχωση σε κυβερνήτες των νέων μεταφορικών ελικοπτέρων. Το εν λόγω προσωπικό έχει χαρακτηρισθεί κυβερνήτες στα ελικόπτερα UH-1H και έχει παρακολουθήσει μέρος της αρχικής πτητικής εκπαίδευσης στην έδρα της εταιρείας κατασκευής του ελικοπτέρου (Γαλλία).
Στο 2ο ΤΕΕΠ, στο οποίο θα ενταχθούν τα νέα ελικόπτερα ΑΗ-64DHA, υπηρετούν οι προβλεπόμενοι στην ειρήνη χειριστές (26 στελέχη έναντι 12 ελικοπτέρων), οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευση τους στο εξωτερικό. Ο χαρακτηρισμός των εν λόγω χειριστών ως κυβερνητών ελικοπτέρων AH-64DHA θα πραγματοποιηθεί μετά την παραλαβή των ελικοπτέρων και κατά την διάρκεια της αρχικής επιχειρησιακής εκπαίδευσης της μονάδας.
Όσον αφορά τις παραιτήσεις του προσωπικού, αυτές αποτελούν διαχρονικό φαινόμενο και δεν χαρακτηρίζουν αποκλειστικά την τρέχουσα περίοδο. Τα στελέχη που υποβάλλουν αιτήσεις αποστρατείας ασκούν αναφαίρετο δικαίωμα τους, καθώς έχουν συμπληρώσει τα προβλεπόμενα χρόνια υποχρεωτικής παραμονής τους στην υπηρεσία. Ο αριθμός των χειριστών που έχει υποβάλει παραίτηση είναι στατιστικά ανάλογος του αριθμού των παραιτηθέντων στελεχών της τελευταίας πενταετίας.
Τέλος, το ΥΠ.ΕΘ.Α. μελετά, στο πλαίσιο της μέριμνας για το προσωπικό και της θέσπισης κινήτρων ανάλογων με αυτά που ισχύουν για την Πολεμική Αεροπορία, μέτρα για την παραμονή στην ενεργό υπηρεσία των χειριστών του Στρατού Ξηράς και σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τη βελτίωση των οικονομικών απολαβών των στελεχών της Αεροπορίας Στρατού».
Κατόπιν της ανωτέρω απάντησης, κρίνουμε απαραίτητο να τονίσουμε ότι το τραγικό ατύχημα που αναφέρεται στην ερώτηση μας καθιστά απλή αναφορά για το τι μπορεί να προκαλέσει η αδράνεια της πολιτικής Ηγεσίας του ΥΠ.ΕΘ.Α. και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης όπως υπαινίσσεται ο Υπουργός.
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας στην απάντηση του, σπεύδει να μας καθησυχάσει ότι καλύπτεται το 100% των αναγκών σύμφωνα με τις ισχύουσες ετοιμότητες και στη συνέχεια με εκπληκτικό τρόπο, καταφεύγει και πάλι στην γνωστή τακτική αποφυγής των ευθυνών αφού τις μοιράζει στις Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ (κατά την περίοδο του οποίου μάλιστα ιδρύθηκε το Όπλο!!) λέγοντας ότι η ελλιπής στελέχωση των μονάδων της Αεροπορίας Στρατού οφείλεται στον μικρό αριθμό στελεχών που αποδόθηκαν στο Όπλο τα έτη των Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ. Σπεύδει να αναφέρει μάλιστα ότι κατά τα έτη διακυβέρνησης της ΝΔ το πρόβλημα βρίσκεται σε στάδιο επίλυσης με 35 χειριστές ανά έτος! Με περηφάνια επιπλέον επιβεβαιώνει αυτό που αναφέρουμε στην ερώτηση μας σχετικά με την αφαίμαξη κυβερνητών από τις ήδη ελλειμματικές μονάδες για την στελέχωση των νέων ελικοπτέρων ΝΗ 90 αφού η πολιτική Ηγεσία σκοπεύει να εξοικονομήσει χειριστές από την απόσυρση αριθμού ήδη υπαρχόντων ελικοπτέρων που απλά δεν χρησιμοποιούνται.
Όσον αφορά την επιχειρησιακή ετοιμότητα των Μονάδων Αεροπορίας Στρατού, ενημερωνόμαστε ότι με βάση τις ισχύουσες διατάξεις, αυτή βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο ικανότητας και κατά τα λεγόμενα του Υπουργού δεν χρειάζεται να αλλάξει τίποτα. Το ζήτημα της ερώτησης μας όμως ήταν ακριβώς η αμφιλεγόμενη κατάσταση της επιχειρησιακής ετοιμότητας των Μ.Α.Σ., την οποία ως φαίνεται δεν αντιλαμβάνεται καν το Υπουργείο και δεν δηλώνει καμία πρόθεση να ενεργήσει για να την βελτιώσει.
Τέλος, στην ερώτηση μας σχετικά με τον αριθμό παραιτήσεων του προσωπικού των χειριστών της Αεροπορίας Στρατού, ο Υπουργός επαναπαύεται στο γεγονός ότι δεν είναι φαινόμενο της τρέχουσας περιόδου αλλά διαχρονικό και επομένως μας δίνει να καταλάβουμε ότι δεν απαιτεί να ανέλθει στην ιεράρχηση των προς επίλυση προβλημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων. Δείχνει όμως την πρόθεση να ασχοληθεί με το ζήτημα αυτό προσφέροντας ως μοναδικό κίνητρο καλύτερες οικονομικές απολαβές. Κάποια στιγμή, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, θα πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με την διακυβέρνηση της χώρας σε όλους τους τομείς και να μην επαναπαύεται σε υποσχέσεις για δήθεν οικονομική βελτίωση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, γεγονός που είναι ξεκάθαρα αδύνατο να γίνει όπως συνάγεται από τον προϋπολογισμό που η ίδια η Κυβέρνηση ψήφισε σχεδόν δυο μήνες πριν. Ο Βουλευτής Αττικής και Εισηγητής του ΚΤΕ Άμυνας του ΠΑΣΟΚ, Βασίλης Οικονόμου, θα επανέρχεται στο ζήτημα ελέγχοντας την πολιτική του Υπουργείου και τον κ. Μειμαράκη μέχρις ότου ασχοληθεί πλέον σοβαρά έστω και τις τελευταίες του στιγμές, με τα πολύ σοβαρά ζητήματα που απασχολούν τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Σε απάντηση της ερώτησης (Αρ. Πρωτ. 10440/24-11-08) που κατατέθηκε από τους Βουλευτές Βάσω Παπανδρέου, Καρχιμάκη Μιχάλη, Αθανασιάδη Αλέξανδρο και Βασίλη Οικονόμου, αναφορικά με την επιχειρησιακή κατάσταση της Αεροπορίας Στρατού, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Ε. Μειμαράκης, μας απάντησε τα εξής: «Η πολιτική Ηγεσία του ΥΠ.ΕΘ.Α. τιμά τους χειριστές της Αεροπορίας Στρατού, στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων που θυσίασαν το υπέρτατο αγαθό της ανθρώπινης ζωής στην υπηρεσία της πατρίδας. Εκτιμά ότι η θυσία τους σε καμία περίπτωση δεν μπορεί και δεν πρέπει να αποτελέσει πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης.
Αναφορικά με τις αιτιάσεις σας περί ελλείψεων προσωπικού στα 1ο, 2ο και 4ο ΤΕΑΣ, η κατανομή των υπηρετούντων κυβερνητών στις παραπάνω Μονάδες Αεροπορίας Στρατού καλύπτει το 100% των αναγκών των ελικοπτέρων σύμφωνα με τις ισχύουσες ετοιμότητες.
Περαιτέρω ελλείψεις προσωπικού και για την συμπλήρωση μόνο της πολεμικής σύνθεσης καλύπτονται από επίστρατους χειριστές οι οποίοι σε τακτά χρονικά διαστήματα καλούνται για εκπαίδευση προς διατήρηση των πτητικών τους ικανοτήτων σε υψηλό επίπεδο.
Από τη συγκρότηση του Όπλου της Αεροπορίας Στρατού το 1998 μέχρι και το τρέχον έτος, το ΥΠ.ΕΘ.Α. σε συνεργασία με το Γ.Ε.Σ., έχει επιλέξει 195 νέα στελέχη για αρχική εκπαίδευση χειριστού αεροσκαφών και ελικοπτέρων στη Σχολή Αεροπορίας Στρατού (1998: 14, 1999: 11, 2000: 11, 2001: 16, 2002: 17, 2003: 18, 2004: 13, 2005: 12, 2006: 13, 2007: 35, 2008: 35) με σκοπό να καλύψει τις απαιτήσεις στελέχωσης των αεροπορικών μέσων του Στρατού Ξηράς. Όπως αντιλαμβάνεσθε, το πρόβλημα της στελέχωσης των μονάδων της Αεροπορίας Στρατού οφείλεται κυρίως στον μικρό αριθμό στελεχών που αποδόθηκαν στο Όπλο κατά τα πρώτα έτη της συγκρότησης του. Για την επίλυση του προβλήματος το Γ.Ε.Σ. έχει ήδη δρομολογήσει ενέργειες και ειδικότερα:
Τα έτη 2007-2008 αποδόθηκαν από τις παραγωγικές σχολές στο όπλο της Αεροπορίας Στρατού τριάντα πέντε (35) χειριστές ανά έτος.
Κατά την 21η συνεδρίαση του, στις 30 Σεπτεμβρίου 2008, το Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο αποφάσισε τη σταθερή κατανομή κατ’ έτος στο όπλο της Αεροπορίας Στρατού 14 Ανθλγων από τη Σ.Σ.Ε. και 21 Μονίμων Λοχίων από τη Σ.Μ.Υ. , ως χειριστών καθώς και 20 Μονίμων Λοχιών από τη Σ.Μ.Υ., ως μηχανοσυνθετών.
Οι παραπάνω ενέργειες στελέχωσης είναι σκοπίμως κλιμακούμενες χρονικά ώστε το πρόβλημα της έλλειψης χειριστών να αντιμετωπίζεται διαχρονικά και όχι πρόσκαιρα. Τα θετικά αποτελέσματα τους, λόγω της ιδιαιτερότητας της εκπαίδευσης που απαιτείται, θα είναι ορατά στις ΜΑΣ τα επόμενα χρόνια.
Προγραμματίσθηκε με την έναρξη παραλαβής των ελικοπτέρων ΝΗ 90 η απόσυρση αριθμού ελικοπτέρων UH-1H, προκειμένου με την ολοκλήρωση της ένταξης των νέων μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ 90 στον στόλο της Α.Σ. να υπάρχει το 50% περίπου των σημερινών ελικοπτέρων UH-1H και να εξοικονομηθούν χειριστές για τα σύγχρονα αεροπορικά μέσα.
Αποφασίσθηκε η άμεση μετεκπαίδευση των αποφοιτούντων χειριστών από τη Σχολή Αεροπορίας Στρατού στα σύγχρονα αεροπορικά μέσα σε συνδυασμό με τον ετήσιο προγραμματισμό των πτητικών εκπαιδεύσεων σε εσωτερκό-εξωτερικό για την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση της διαθέσιμου πτησίμου ηλικίας τους και την οριστική λύση στο πρόβλημα της έλλειψης χειριστών σε όλους τους τύπους αεροπορικών μέσων.
Αναφορικά με την επιχειρησιακή ετοιμότητα Μονάδων Αεροπορίας Στρατού (Μ.Α.Σ.) και τις αιτιάσεις τις οποίες διατυπώνετε, σας γνωρίζουμε ότι με βάση τις ισχύουσες διαταγές του Γ.Ε.Σ., οι Μ.Α.Σ. υποβάλλονται, εκτός των λοιπών επιθεωρήσεων και ελέγχων από τα προιστάμενα κλιμάκια, σε αξιολόγηση της επιχειρησιακής τους ετοιμότητας σε ετήσια βάση από την επιτροπή Γ.Ε.Σ./Γ.ΕΠ.Σ.
Αντικειμενικός σκοπός των δοκιμασιών επιχειρησιακής ετοιμότητας των Μ.Α.Σ. είναι ο έλεγχος στην πράξη της ικανότητας τους να μεταπίπτουν σε πολεμική κατάσταση και να ανταποκρίνονται στις επιχειρησιακές απαιτήσεις των υφιστάμενων σχεδίων. Πράγματι, από τις δοκιμασίες επιχειρησιακής ετοιμότητας των Μ.Α.Σ. των τελευταίων ετών διαπιστώνεται ο υψηλός βαθμός ετοιμότητας τους καθώς και η ικανότητα ανταπόκρισης τους στην υφιστάμενη επιχειρησιακή σχεδίαση.
Εξάλλου, οι επιχειρησιακές δυνατότητες των αεροπορικών Μ.Α.Σ. αναδεικνύονται καθημερινά μέσω των πάσης φύσεως αποστολών που τους ανατίθενται, για την επιτυχή εκτέλεση των οποίων αποσπούν τα ευμενή σχόλια όχι μόνο της στρατιωτικής και της πολιτικής Ηγεσίας αλλά και της κοινωνίας.
Αναφορικά με τη στελέχωση σε κυβερνήτες, στο 2ο ΤΕΑΣ, το οποίο έχει προγραμματισθεί να υποδεχθεί και να παραλάβει τα ελικόπτερα ΝΗ 90, υπηρετούν ως πυρήνες οι αναγκαίοι χειριστές με την ανάλογη πτητική εμπειρία, οι οποίοι έχουν επιλεγεί για την αρχική στελέχωση σε κυβερνήτες των νέων μεταφορικών ελικοπτέρων. Το εν λόγω προσωπικό έχει χαρακτηρισθεί κυβερνήτες στα ελικόπτερα UH-1H και έχει παρακολουθήσει μέρος της αρχικής πτητικής εκπαίδευσης στην έδρα της εταιρείας κατασκευής του ελικοπτέρου (Γαλλία).
Στο 2ο ΤΕΕΠ, στο οποίο θα ενταχθούν τα νέα ελικόπτερα ΑΗ-64DHA, υπηρετούν οι προβλεπόμενοι στην ειρήνη χειριστές (26 στελέχη έναντι 12 ελικοπτέρων), οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευση τους στο εξωτερικό. Ο χαρακτηρισμός των εν λόγω χειριστών ως κυβερνητών ελικοπτέρων AH-64DHA θα πραγματοποιηθεί μετά την παραλαβή των ελικοπτέρων και κατά την διάρκεια της αρχικής επιχειρησιακής εκπαίδευσης της μονάδας.
Όσον αφορά τις παραιτήσεις του προσωπικού, αυτές αποτελούν διαχρονικό φαινόμενο και δεν χαρακτηρίζουν αποκλειστικά την τρέχουσα περίοδο. Τα στελέχη που υποβάλλουν αιτήσεις αποστρατείας ασκούν αναφαίρετο δικαίωμα τους, καθώς έχουν συμπληρώσει τα προβλεπόμενα χρόνια υποχρεωτικής παραμονής τους στην υπηρεσία. Ο αριθμός των χειριστών που έχει υποβάλει παραίτηση είναι στατιστικά ανάλογος του αριθμού των παραιτηθέντων στελεχών της τελευταίας πενταετίας.
Τέλος, το ΥΠ.ΕΘ.Α. μελετά, στο πλαίσιο της μέριμνας για το προσωπικό και της θέσπισης κινήτρων ανάλογων με αυτά που ισχύουν για την Πολεμική Αεροπορία, μέτρα για την παραμονή στην ενεργό υπηρεσία των χειριστών του Στρατού Ξηράς και σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τη βελτίωση των οικονομικών απολαβών των στελεχών της Αεροπορίας Στρατού».
Κατόπιν της ανωτέρω απάντησης, κρίνουμε απαραίτητο να τονίσουμε ότι το τραγικό ατύχημα που αναφέρεται στην ερώτηση μας καθιστά απλή αναφορά για το τι μπορεί να προκαλέσει η αδράνεια της πολιτικής Ηγεσίας του ΥΠ.ΕΘ.Α. και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης όπως υπαινίσσεται ο Υπουργός.
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας στην απάντηση του, σπεύδει να μας καθησυχάσει ότι καλύπτεται το 100% των αναγκών σύμφωνα με τις ισχύουσες ετοιμότητες και στη συνέχεια με εκπληκτικό τρόπο, καταφεύγει και πάλι στην γνωστή τακτική αποφυγής των ευθυνών αφού τις μοιράζει στις Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ (κατά την περίοδο του οποίου μάλιστα ιδρύθηκε το Όπλο!!) λέγοντας ότι η ελλιπής στελέχωση των μονάδων της Αεροπορίας Στρατού οφείλεται στον μικρό αριθμό στελεχών που αποδόθηκαν στο Όπλο τα έτη των Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ. Σπεύδει να αναφέρει μάλιστα ότι κατά τα έτη διακυβέρνησης της ΝΔ το πρόβλημα βρίσκεται σε στάδιο επίλυσης με 35 χειριστές ανά έτος! Με περηφάνια επιπλέον επιβεβαιώνει αυτό που αναφέρουμε στην ερώτηση μας σχετικά με την αφαίμαξη κυβερνητών από τις ήδη ελλειμματικές μονάδες για την στελέχωση των νέων ελικοπτέρων ΝΗ 90 αφού η πολιτική Ηγεσία σκοπεύει να εξοικονομήσει χειριστές από την απόσυρση αριθμού ήδη υπαρχόντων ελικοπτέρων που απλά δεν χρησιμοποιούνται.
Όσον αφορά την επιχειρησιακή ετοιμότητα των Μονάδων Αεροπορίας Στρατού, ενημερωνόμαστε ότι με βάση τις ισχύουσες διατάξεις, αυτή βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο ικανότητας και κατά τα λεγόμενα του Υπουργού δεν χρειάζεται να αλλάξει τίποτα. Το ζήτημα της ερώτησης μας όμως ήταν ακριβώς η αμφιλεγόμενη κατάσταση της επιχειρησιακής ετοιμότητας των Μ.Α.Σ., την οποία ως φαίνεται δεν αντιλαμβάνεται καν το Υπουργείο και δεν δηλώνει καμία πρόθεση να ενεργήσει για να την βελτιώσει.
Τέλος, στην ερώτηση μας σχετικά με τον αριθμό παραιτήσεων του προσωπικού των χειριστών της Αεροπορίας Στρατού, ο Υπουργός επαναπαύεται στο γεγονός ότι δεν είναι φαινόμενο της τρέχουσας περιόδου αλλά διαχρονικό και επομένως μας δίνει να καταλάβουμε ότι δεν απαιτεί να ανέλθει στην ιεράρχηση των προς επίλυση προβλημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων. Δείχνει όμως την πρόθεση να ασχοληθεί με το ζήτημα αυτό προσφέροντας ως μοναδικό κίνητρο καλύτερες οικονομικές απολαβές. Κάποια στιγμή, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, θα πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με την διακυβέρνηση της χώρας σε όλους τους τομείς και να μην επαναπαύεται σε υποσχέσεις για δήθεν οικονομική βελτίωση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, γεγονός που είναι ξεκάθαρα αδύνατο να γίνει όπως συνάγεται από τον προϋπολογισμό που η ίδια η Κυβέρνηση ψήφισε σχεδόν δυο μήνες πριν. Ο Βουλευτής Αττικής και Εισηγητής του ΚΤΕ Άμυνας του ΠΑΣΟΚ, Βασίλης Οικονόμου, θα επανέρχεται στο ζήτημα ελέγχοντας την πολιτική του Υπουργείου και τον κ. Μειμαράκη μέχρις ότου ασχοληθεί πλέον σοβαρά έστω και τις τελευταίες του στιγμές, με τα πολύ σοβαρά ζητήματα που απασχολούν τις Ένοπλες Δυνάμεις.