Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

ΟΧΙ ΚΥΡΙΟΙ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ Η ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΤΗΣ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Σε μία πόλη όπου το εμπόριο δεν πεθαίνει αλλά του έχουμε κάνει ήδη το μνημόσυνο έρχεται ως ταφόπλακα η πρόταση ορισμένων συμπολιτών μας που κατέχουν θέσεις εξουσίας σχετική με την πεζοδρόμηση της Αγοράς.
Σαφέστατα σε άλλες πόλεις το εγχείρημα πέτυχε αλλά η πεζοδρόμηση του κέντρου προϋποθέτει δύο βασικά πράγματα. Το ένα είναι εναλλακτικό και αξιόλογο οδικό δίκτυο περιμετρικά του κέντρου και το άλλο είναι χώροι στάθμευσης. Στα Μέγαρα δεν έχουμε τίποτα από όλα αυτά και σε περίπτωση που η πρόταση γίνει πράξη το βέβαιο είναι ότι η πόλη θα γίνει ένα απέραντο μπάχαλο και ειδικά τις ώρες αιχμής.
Αρκετοί παίρνουν σαν παράδειγμα την Κόρινθο όπου πεζοδρομήθηκαν αρκετοί δρόμοι στο κέντρο/ Αν κάνουμε όμως μία βόλτα θα δούμε ότι η πόλη της Κορίνθου έχει ρυμοτομία σύγχρονης πόλης. Περιμετρικά των πεζοδρομημένων τετραγώνων υπάρχουν λεωφόροι με φανάρια, χώροι στάθμευσης καθώς επίσης δωρεάν ποδήλατα και ποδηλατόδρομοι. Αν εμείς αντιγράψουμε τους γείτονες πεζοδρομώντας τον κεντρικό δρόμο τότε θα έχουμε κάνει μια κακή αντιγραφή.
ΤΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ
Μεγάλο πρόβλημα παραμένει – και θα παραμένει για πολύ ακόμα όσο οι αρμόδιοι έχουν βουλωμένα αυτιά – το πέρασμα των βαρέων φορτηγών από την ΠΕΟΑΚ που είναι πλέον περιφερειακός της πόλης των Μεγάρων. Η οδός έχει διπλή χρήση διότι αποτελεί μέρος του παρακαμπτηρίου δρόμου των διοδίων της Ελευσίνας. Εντονότερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν στην Νέα Πέραμο όπου δεν έχουμε θρηνήσει νεκρούς από θαύμα. Εκεί τα φορτηγά διασχίζουν τον κεντρικό δρόμο με ταχύτητες που κόβουν την ανάσα ενώ κάποιοι οδηγοί επιδεικνύουν τις ικανότητες τους με απύθμενο θράσος. Να λοιπόν ένα πρόβλημα που επιζητεί λύση.
Άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι η διχοτόμηση της πόλης από την γραμμή του ΟΣΕ. Η γραμμή δεν πρόκειται να φύγει ποτέ. Κανένας όμως δεν σκέφτηκε να διορθώσει τις διαβάσεις για να γίνονται ασφαλέστερες διελεύσεις των οχημάτων ή να ενεργήσει ώστε να ανοίξουν σημεία για να ενωθεί ο βορράς με τον νότο (βλέπε Τσεκέ).
Άλλο πρόβλημα είναι η έλλειψη φωτεινών σηματοδοτών στον Φόρο και στα Σίδερα. Ειδικότερα για τα Σίδερα αν η Μινώας αλλάξει κατεύθυνση η διασταύρωση θα παρουσιάζει εικόνα τριτοκοσμικής χώρας.
Άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι και η απουσία της τροχαίας από τους δρόμους. Οι τροχονομικοί έλεγχοι της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. δεν αποφέρουν κάτι παρά μόνο την ερημιά στα σημεία που κάνει μπλόκο. Τα νέα στα Μέγαρα διαδίδονται με ταχύτητα φωτός. Η προκλητική συμπεριφορά μερικών οδηγών που επιμένουν να σταθμεύουν πάνω στα πεζοδρόμια κεντρικών δρόμων αναγκάζοντας πεζούς να εκτίθενται σε κίνδυνο παραμένει εκνευριστικά ατιμώρητη από την Τροχαία.
Τέλος διαχρονικό πρόβλημα είναι οι λακκούβες. Με τόσα τέλη στα αυτοκίνητα (ακινήσιας, κυκλοφορίας κτλ) και με τόσους φόρους είναι ανεπίτρεπτο να μην έχουμε δρόμους ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Τα λεφτά μας δεν πιάνουν τόπο…