Τρίτη 29 Μαΐου 2012

Πάνω από 10 άτομα όρθιοι μέσα στο κτελ...

Από: falder.saulder@gmail.com
Χθες Κυριακή και σήμερα Δευτέρα το απόγευμα, κυρίως στα δρομολόγια από Αθήνα προς Μέγαρα, τα κτελ γέμισαν πριν την Ελευσίνα κι όσοι έμπαιναν μετά, στέκονταν όρθιοι! Χθες μάλιστα το απόγευμα σε δρομολόγιο προς Αθήνα, το κτελ γέμισε από τα Μέγαρα με αποτέλεσμα πολλοί που μπήκαν στο Πεύκο, να φτάνουν Αθήνα όρθιοι! Μια γυναίκα μεγάλη στεκόταν όρθια με την μικρή της κόρη στις επικίνδυνες στροφές του Ευταξία. Έπρεπε να κρατάει και την κόρη της και τον εαυτό της, μιας και ο οδηγός ήταν από τους "γκαζάτους" (φυσικά δεν τον πτόησε το γεγονός του γεμάτου κτελ). Θέλω πολύ να ρίξω το φταίξιμο στον οδηγό που δέχτηκε να πάρει όρθιους επιβάτες και μάλιστα ακόμη και μικρό παιδί. Νομίζω ότι προβλέπεται στον κανονισμό και αριθμός (περιορισμένος) όρθιων επιβατών (πράγμα ασύληπτο και απαράδεκτο). Απ' την άλλη, ξέρω ότι δεν φταίει μόνο αυτός. Φταίνε και οι επιβάτες που ενώ είδαν, πριν επιβιβαστούν, ότι υπήρχαν όρθιοι, θέλησαν να μπουν. Εν ολίγοις δέχτηκαν να μείνουν όρθιοι. Το επέλεξαν. Δεν ήθελαν, ή δεν μπορούσαν, να πάρουν το επόμενο κτελ σε μισή ώρα. Είναι μεγάλη και η δικιά τους ευθύνη. Σήμερα συνέβη ακριβώς το ίδιο, με δρομολόγιο από Αθήνα προς Μέγαρα, κι απ' ότι έμαθα, όλα τα απογευματινά δρομολόγια εδώ και μέρες, έτσι κυλούν. Με πολλούς όρθιους επιβάτες και τους οδηγούς να γεμίζουν ασφυκτικά τα λεωφορεία, σε σημείο οι όρθιοι να μην χωρούν ούτε στο διάδρομο. Αν συνεχιστεί αυτό, θα έρθει και η μέρα που στα απότομα φρένα και γκάζια στις στροφές του Ευταξία κάποιος θα παραπατήσει και θα βρεθεί με τη μούρη στο τζάμι. Δεν κάνω πλάκα και δεν θέλω να φοβίσω κανέναν. Θέλω μόνο οι οδηγοί να παίρνουν πρωτοβουλία μέχρι πόσο κόσμο χωράει το λεωφορείο τους. Δεν μπορείς να βλέπεις 10 όρθιους και να βάζεις κι άλλους μέσα. Σταματάς στη στάση και πολύ ευγενικά ο εισπράκτορας λέει "πάρτε το επόμενο". Κάθε μισάωρο έχει, άλλωστε. Λίγη υπομονή από μέρους των επιβατών και λίγη λογική σκέψη από μέρους των οδηγών, φτάνουν για να υπάρχει ασφάλεια. Επίσης, αν όντως ο κόσμος είναι τόσος πολύς τις απογευματινές ώρες, αντί για 2 δρομολόγια την ώρα (Αθήνα-Μέγαρα) ας τα κάνουν 3. Αν μη τι άλλο, και το τρίτο θα πάρει κόσμο. Κερδισμένοι θα βγουν αφού βλέπουν ότι γίνεται της "τρελής". Αλλά θα μου πεις "γιατί να αυξήσουν τα δρομολόγια και άρα τα λειτουργικά τους έξοδα όταν με τα ήδη υπάρχοντα έξοδα, μπορούν να εξυπηρετούν παραπάνω κόσμο στιβάζοντάς τον στο διάδρομο?". Δυστυχώς όλοι οι μεγαλο-επιχειρηματίες έχουν το ίδιο δαιμόνιο σκεπτικό, ώστε να βγάζουν πολλά (στην προκειμένη περίπτωση, πάρα πολλά) και να δίνουν λίγα, όσο λιγότερα γίνεται. Δεν είναι τυχαίο που έχουν γίνει περικοπές (ευτυχώς λίγες) δρομολογίων ενώ στα εισητήρια αύξηση! Λεφτά στα λεφτά δηλαδή! Βάλτε και τις επιχορηγήσεις από τους δήμους... Χρυσωρυχεία! Φυσικά όλα αυτά τα λεφτά πάνε στους μεγαλο-μετόχους, όχι στους οδηγούς. Βέβαια ας μη γελιόμαστε, οι οδηγοί υπάλληλοί τους είναι. Και ξέρουν ότι όσο πιο πολλά εισητήρια κοπούν, τόσο πιο πολύ θα διασφαλιστεί η δουλειά τους για το μέλλον. Καταλαβαίνετε λοιπόν γιατί τόσο στρίμωγμα στα κτελ??