Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

Είναι γεγονός, πως ο αριθμός των αυτοκινήτων στην πόλη έχει αυξηθεί κατά πολύ. Αυτό έχει ως συνέπεια, να δυσκολεύονται οι πολίτες, να κυκλοφορούν αλλά και να βρίσκουν χώρους, για να σταθμεύσουν τα οχήματά τους. Το πρόβλημα αυτό είναι πολύ πιο έντονο στο κέντρο της πόλης, όπου ευρίσκονται σχεδόν όλες οι Υπηρεσίες και τα περισσότερα καταστήματα και επομένως στην περιοχή αυτή προσέρχονται καθημερινά πολλοί πολίτες.
Η δυσκολία εξεύρεσης χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης έχει σοβαρές επιπτώσεις και στην εμπορική κίνηση των καταστημάτων, τα οποία ήδη δοκιμάζονται από την πρωτόγνωρη οικονομική κρίση, η οποία έχει πλήξει όλη την ελληνική οικονομία και συνεπώς και την τοπική.
Είναι λοιπόν απαραίτητο η Δημοτική Αρχή, να εγκύψει στο πρόβλημα και να προβεί στις παρακάτω ενέργειες, οι οποίες απαιτούν από ελάχιστα έως καθόλου χρήματα και θα λύσουν σε σημαντικό βαθμό το πρόβλημα της κυκλοφορίας και της στάθμευσης:
• Να έλθει σε συνεννόηση με τον εργολάβο, που έχει κατασκευάσει το πάρκινγκ στο χώρο του ΟΣΕ, προκειμένου να δοθεί αυτό άμεσα προς χρήση, αφού είναι σχεδόν έτοιμο και παράλληλα να διευθετηθούν οι τυπικές και γραφειοκρατικές εκκρεμότητες, που υπάρχουν. Ο εργολάβος είναι συμπολίτης και εκτιμάται, πως είναι αδύνατον να αρνηθεί.
• Στα 200 μέτρα από την κεντρική πλατεία υπάρχει ένας μεγάλος κοινόχρηστος χώρος (στην περιοχή πρώην εργοστασίου ΕΡΚΙΣ), ο οποίος μέχρι να αξιοποιηθεί κατά πως προβλέπει το σχέδιο πόλης, είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί ως χώρος στάθμευσης οχημάτων, αρκεί βεβαίως, να απομακρυνθούν οι υπάρχουσες στρογγυλές τσιμεντένιες βάσεις, που καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος του χώρου και διευθετηθεί κατάλληλα αυτός.
• Στην περιοχή του κέντρου της πόλης υπάρχουν αρκετά ελεύθερα οικόπεδα. Είναι δυνατόν αυτά, να χρησιμοποιηθούν ως χώροι στάθμευσης οχημάτων με την προϋπόθεση, ότι η Διοίκηση του Δήμου θα συνεργασθεί με τους ιδιοκτήτες, ίσως και έναντι κάποιου ενοικίου. Είναι αυτονόητο, πως οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να τα αξιοποιήσουν όποτε αυτοί θελήσουν, χωρίς να έχουν κάποια δέσμευση έναντι του Δήμου.
• Να υλοποιήσει την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που αφορά στην εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στους κεντρικούς δρόμους. Μέτρο που θα διευκολύνει πολύ πελάτες και καταστήματα.
• Να δημιουργήσει στους κεντρικούς δρόμους ασφαλή περάσματα πεζών από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο απέναντι. Αυτό είναι πανεύκολο να γίνει, αφού ο Δήμος διαθέτει και ειδικό μηχάνημα για την διαγράμμιση των δρόμων. Να κάνει λοιπόν διαγραμμίσεις με παχιές λευκές γραμμές πάνω στο οδόστρωμα και να τοποθετήσει στα απέναντι πεζοδρόμια πορτοκαλί στρογγυλά φωτιστικά, τα οποία θα αναβοσβήνουν, για να τα προσέχουν οι οδηγοί. Στις διαγραμμίσεις αυτές είναι υποχρεωμένοι οι οδηγοί να σταματούν, οπότε οι πεζοί θα περνούν με ασφάλεια στο απέναντι πεζοδρόμιο, ιδιαίτερα όταν θα έχουν μαζί τους και μικρά παιδιά.
• Σε συνεννόηση με τον ΟΣΕ να γίνουν ενέργειες και εργασίες, ώστε η οδός Αρχοντάκη, (η οποία διέρχεται μπροστά από το 1ο Δημοτικό Σχολείο), να μην διακόπτεται πλέον από τις μπάρες του ΟΣΕ και να καταλήγει στην 28η Οκτωβρίου. Αυτό θα αποφορτίσει το κέντρο της πόλης από την κυκλοφορία πολλών αυτοκινήτων, που τώρα αναγκάζονται να κάνουν μεγάλους κύκλους, για να βγουν στην προέκταση της οδού Αρχοντάκη.
• Να πιέσει τον ΟΣΕ, για να τοποθετήσει τα προβλεπόμενα λάστιχα στο οδόστρωμα των δρόμων, που διασταυρώνονται με τις σιδηροτροχιές, μέσα στην πόλη. Ίσως να είναι η μοναδική πόλη, που ο ΟΣΕ δεν έχει τοποθετήσει τέτοια λάστιχα.
Τέλος, πρέπει να επανεξετασθεί το θέμα της μονοδρόμησης των δρόμων, εκείνων που τώρα δημιουργούν πρόβλημα στην ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων.
Γρηγόρης Σταμούλης
Επικεφαλής ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ