Η έως 28-2-2011 ολοκλήρωση της απογραφής και αποτίμησης των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων, απαιτήσεων και υποχρεώσεων των νέων δήμων, καθώς και των διαθεσίμων χρηματικών μέσων (παρ.7 άρθρο 267 ν.3852/2010), αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο στάδιο που πρέπει οπωσδήποτε να υλοποιήσει κάθε υπόχρεος δήμος για να εφαρμόσει το Κ.Λ.Σ. (Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο).
Αντικείμενο της απογραφής
Η κατάρτιση και το περιεχόμενο της απογραφής ορίζονται στο Π.Δ. 315/1999, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. Με την Υ.Α. 74445 / 27-12-2010, καθορίζεται η διαδικασία, ο τρόπος και η αποτύπωση της απογραφής.
Το έργο της Επιτροπής Απογραφής διαφοροποιείται ανάλογα με την κατηγορία Δήμων, με βάση την οποία έχει συσταθεί. Κρίθηκε σκόπιμο να οργανωθεί η απογραφή σε τέσσερις φάσεις, με βάση την, κατά προτεραιότητα, άμεση λειτουργία των νέων Δήμων και την βαθμιαία ενοποίηση των οικονομικών τους πληροφοριών, δεδομένων και λογαριασμών. Οι φάσεις αυτές έχουν ως εξής:
Α΄ φάση, η οποία ολοκληρώνεται μέχρι την 3η Ιανουαρίου 2011 και αφορά τα χρηματικά διαθέσιμα των συνενούμενων δήμων, τις άμεσα πληρωτέες υποχρεώσεις τους και την τακτοποίηση των ταμειακών τους εκκρεμοτήτων.
Β΄ φάση, η οποία ολοκληρώνεται μέχρι την 10η Ιανουαρίου 2011 και αφορά τα έσοδα (εισπρακτέες απαιτήσεις) και τα έξοδα (άμεσα καταβλητέες υποχρεώσεις) των συνενούμενων δήμων με επείγοντα χαρακτήρα.
Γ΄ φάση, η οποία ολοκληρώνεται μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2011 και περιλαμβάνει την απογραφή κινητών και κεφαλαιουχικών περιουσιακών στοιχείων, χρηματοδοτήσεων, δανειακών και γενικά συμβατικών υποχρεώσεων, την ολοκλήρωση των διαδικασιών των εσόδων και κάθε είδους νομικές εκκρεμότητες.
Δ΄ φάση, η οποία ολοκληρώνεται μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2011 και αφορά την απογραφή και αποτίμηση των παγίων (δημοτικά, κοινόχρηστα) και των έργων σε εξέλιξη.
πηγή: υπουργείο εσωτερικών