Γράφει ο ρεπόρτερ του δρόμου
Μέγαρα και Ν. Πέραμος είναι 2 πόλεις που είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους σε πολλά επίπεδα. Για διάφορους λόγους οι μετακινήσεις των κατοίκων των 2 πόλεων είναι καθημερινές και πολλές. Αυτό διακρίνεται κάθε στιγμή αρκεί να σταθούμε σε ένα σημείο από τον Φόρο έως την είσοδο του Μ.Πεύκου και δούμε τον μεγάλο αριθμό οχημάτων που πηγαινοέρχονται.
Με το γνωστό πρόβλημα της διέλευσης των βαρέων οχημάτων από τον έν λόγω δρόμο η κάλυψη της απόστασης των 5 περίπου χιλιομέτρων που χωρίζουν τις 2 πόλεις γίνεται κουραστική και απαιτεί υπομονή. Με ταχύτητες που είναι μερικές φορές και κάτω των 40 χιλιομέτρων/ώρα ο μέσος χρόνος διπλασιάζεται.
Σε λίγο καιρό θα είναι γεγονός η ανα χιλιόμετρο καταβολή του αντιτίμου στην νέα Εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου. Αυτό σημαίνει ότι για να παει κάποιος στο Μ.Πεύκο θα πρέπει να πληρώσει διόδια. Το αντίστροφο συμβαίνει καθώς όπως ξέρουμε υπάρχουν διόδια στην είσοδο προς Κόρινθο από την γέφυρα του Μ.Πεύκου. Με την πλήρη προβλεπόμενη εφαρμογή του προγράμματος θα είναι το αντίτιμο πολύ οικονομικότερο. Εδώ να σημειώσουμε ότι οι 2 κόμβοι είναι τοποθετημένοι γεωγραφικά με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφεύγεται από τους χρήστες των κοντινών πόλεων η προτίμηση της Νέας Εθνικής. Δηλαδή είναι τοποθετημένοι στα 2 άκρα. Αν δείτε τον χάρτη του google θα καταλάβετε τι εννοούμε.
Ο δρόμος αυτή την στιγμή είναι με μια λωρίδα ανα κατεύθυνση, χωρίς Λ.Ε.Α. (λωρίδα έκτακτης ανάγκης) και χωρίς πεζοδρόμια. Οι στάσεις του ΚΤΕΛ είναι χειρότερες από παράγκες και τις συναντούμε να κάνουν κατάληψη μικρού τμήματος του δρόμου. Η διπλή διασταύρωση που οδηγεί στο Πέραμα και στην Λάκκα Καλογήρου απέκτησε πρόσφατα φωτισμό αλλά παραμένει επικίνδυνη. Ο οδηγός που επιθυμεί να βγεί στην παλιά εθνική πρέπει να εκθέσει το όχημά του αρκετά με κίνδυνο της ζωής του. Επιπλέον κατά μήκος όλης της διαδρομής Μεγάρων-Ν.Περάμου υπάρχουν επιχειρήσεις. Προσωπικό και πελάτες κάνουν όπως είναι φυσικό καθημερινή χρήση διασχίζοντας κάθετα το δρόμο.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Οι προδιαγραφές του εν λόγω δρόμου κάλυπταν το κυκλοφοριακό φορτίο μιας άλλης εποχής. Πριν 30-40 χρόνια όλα ήταν μια χαρά. Τώρα όμως έχουμε 2009 και οι συνθήκες είναι διαφορετικές. Πρέπει να γίνει διαπλάτυνση, να κατασκευαστούν πεζοδρόμια και να μπει φωτισμός στα κομβικά σημεία. Θα ήταν ιδανικό να κατασκευαστεί ένας δρόμος με 2 λωρίδες ανα κατεύθυνση και νησίδα στην μέση. Ακούγεται υπερβολικό; Και όμως δεν είναι. Επίσης λύση στο πρόβλημα θα ήταν να γίνει μια απλή διαπλάτυνση της κάθε λωρίδας. όσο το φάρδος μια Λ.Ε.Α. Όμως αυτό δεν δίνει προοπτική ετών στο έργο. Σε κάθε περίπτωση τα πεζοδρόμια και ο φωτισμός πρέπει να γίνουν.
Όσο περνάει ο καιρός όλο και πιο έντονο θα γίνεται το πρόβλημα. Ας σκεφτούμε και ας δράσουμε γρηγορότερα από τις εξελίξεις.
Μέγαρα και Ν. Πέραμος είναι 2 πόλεις που είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους σε πολλά επίπεδα. Για διάφορους λόγους οι μετακινήσεις των κατοίκων των 2 πόλεων είναι καθημερινές και πολλές. Αυτό διακρίνεται κάθε στιγμή αρκεί να σταθούμε σε ένα σημείο από τον Φόρο έως την είσοδο του Μ.Πεύκου και δούμε τον μεγάλο αριθμό οχημάτων που πηγαινοέρχονται.
Με το γνωστό πρόβλημα της διέλευσης των βαρέων οχημάτων από τον έν λόγω δρόμο η κάλυψη της απόστασης των 5 περίπου χιλιομέτρων που χωρίζουν τις 2 πόλεις γίνεται κουραστική και απαιτεί υπομονή. Με ταχύτητες που είναι μερικές φορές και κάτω των 40 χιλιομέτρων/ώρα ο μέσος χρόνος διπλασιάζεται.
Σε λίγο καιρό θα είναι γεγονός η ανα χιλιόμετρο καταβολή του αντιτίμου στην νέα Εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου. Αυτό σημαίνει ότι για να παει κάποιος στο Μ.Πεύκο θα πρέπει να πληρώσει διόδια. Το αντίστροφο συμβαίνει καθώς όπως ξέρουμε υπάρχουν διόδια στην είσοδο προς Κόρινθο από την γέφυρα του Μ.Πεύκου. Με την πλήρη προβλεπόμενη εφαρμογή του προγράμματος θα είναι το αντίτιμο πολύ οικονομικότερο. Εδώ να σημειώσουμε ότι οι 2 κόμβοι είναι τοποθετημένοι γεωγραφικά με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφεύγεται από τους χρήστες των κοντινών πόλεων η προτίμηση της Νέας Εθνικής. Δηλαδή είναι τοποθετημένοι στα 2 άκρα. Αν δείτε τον χάρτη του google θα καταλάβετε τι εννοούμε.
Ο δρόμος αυτή την στιγμή είναι με μια λωρίδα ανα κατεύθυνση, χωρίς Λ.Ε.Α. (λωρίδα έκτακτης ανάγκης) και χωρίς πεζοδρόμια. Οι στάσεις του ΚΤΕΛ είναι χειρότερες από παράγκες και τις συναντούμε να κάνουν κατάληψη μικρού τμήματος του δρόμου. Η διπλή διασταύρωση που οδηγεί στο Πέραμα και στην Λάκκα Καλογήρου απέκτησε πρόσφατα φωτισμό αλλά παραμένει επικίνδυνη. Ο οδηγός που επιθυμεί να βγεί στην παλιά εθνική πρέπει να εκθέσει το όχημά του αρκετά με κίνδυνο της ζωής του. Επιπλέον κατά μήκος όλης της διαδρομής Μεγάρων-Ν.Περάμου υπάρχουν επιχειρήσεις. Προσωπικό και πελάτες κάνουν όπως είναι φυσικό καθημερινή χρήση διασχίζοντας κάθετα το δρόμο.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Οι προδιαγραφές του εν λόγω δρόμου κάλυπταν το κυκλοφοριακό φορτίο μιας άλλης εποχής. Πριν 30-40 χρόνια όλα ήταν μια χαρά. Τώρα όμως έχουμε 2009 και οι συνθήκες είναι διαφορετικές. Πρέπει να γίνει διαπλάτυνση, να κατασκευαστούν πεζοδρόμια και να μπει φωτισμός στα κομβικά σημεία. Θα ήταν ιδανικό να κατασκευαστεί ένας δρόμος με 2 λωρίδες ανα κατεύθυνση και νησίδα στην μέση. Ακούγεται υπερβολικό; Και όμως δεν είναι. Επίσης λύση στο πρόβλημα θα ήταν να γίνει μια απλή διαπλάτυνση της κάθε λωρίδας. όσο το φάρδος μια Λ.Ε.Α. Όμως αυτό δεν δίνει προοπτική ετών στο έργο. Σε κάθε περίπτωση τα πεζοδρόμια και ο φωτισμός πρέπει να γίνουν.
Όσο περνάει ο καιρός όλο και πιο έντονο θα γίνεται το πρόβλημα. Ας σκεφτούμε και ας δράσουμε γρηγορότερα από τις εξελίξεις.