Σε απάντηση της ερώτησης (Αρ. Πρωτ. 12606/16.1.09) που κατατέθηκε από τον Βουλευτή Περιφέρειας Αττικής, Βασίλη Οικονόμου, σχετικά με το ζήτημα της μεταφοράς της Διοικητικής υπηρεσίας της ΔΕΗ Μεγάρων στην πόλη της Ελευσίνας, ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κ. Χατζηδάκης, μας απαντά διαβιβάζοντας σχετικό έγγραφο της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ Α.Ε) το οποίο αναφέρει τα εξής: « Η ΔΕΗ, ως η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα και ανάμεσα στις μεγαλύτερες ηλεκτρικές εταιρείες της Ευρώπης χαράσσει τη στρατηγική της σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται (παραγωγή, μεταφορά, διανομή και προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας) με γνώμονα τη διαρκή βελτίωση της αποδοτικότητας της, προς όφελος των πελατών της, των εργαζομένων της, των μετόχων της και του κοινωνικού συνόλου γενικότερα.
Ειδικότερα για τη βελτίωση της στα θέματα της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και εξυπηρέτησης των 7,4 εκατ. πελατών της, παρακολουθεί όλες τις διεθνείς εξελίξεις στα σύγχρονα συστήματα και μεθόδους εξυπηρέτησης, συγκρίνει τις αποδόσεις της με τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές και στη συνέχεια μελετά, σχεδιάζει και εφαρμόζει με τις κατάλληλες προσαρμογές τα συστήματα αυτά στην ελληνική αγορά.
Στα πλαίσια αυτά ήδη προσφέρει στους πελάτες της νέους σύγχρονους τρόπους εξυπηρέτησης, όπως ενδεικτικά αναφέρονται:
Εξόφληση λογαριασμών μέσω πάγιων εντολών τραπέζης, μέσω ΑΤΜ ή και ταμείων συνεργαζόμενων τραπεζών, μέσω των ΕΛΤΑ, αλυσίδων Super Market και άλλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των εισπράξεων λογαριασμών για τρίτους
Εξυπηρέτηση των πελατών της από οποιοδήποτε Κατάστημα της ΔΕΗ για οποιοδήποτε θέμα τους
Εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτρονικού Κέντρου Αλληλογραφίας (e-mail) μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ για άμεση εξυπηρέτηση
Διάθεση στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ λεπτομερών απαντήσεων για τα συχνότερα ερωτήματα των πελατών
Επιπλέον, έχει ήδη προγραμματιστεί για το άμεσο μέλλον η εφαρμογή της εξυπηρέτησης μέσω Διαδικτύου και της πλήρους τηλεφωνικής εξυπηρέτησης των πελατών πανελλαδικά με σύγχρονα μηχανογραφικά συστήματα και Call Centers.
Ειδικότερα, όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πελατών μας στην ευρύτερη περιοχή των Μεγάρων, εξακολουθεί να τους παρέχεται η δυνατότητα να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους, στο κατάστημα μας στα Μέγαρα δύο φορές την εβδομάδα. Επιπλέον μπορούν να τους εξοφλούν καθημερινά χωρίς κανένα περιορισμό στα γραφεία των ΕΛΤΑ, στις συνεργαζόμενες τράπεζες στα Μέγαρα, Αγροτική, Εθνική, Πειραιώς, Eurobank, Marfin, Εμπορική και ALPHA, καθώς και στο κατάστημα της εταιρείας courier ACS και στο Supermarket Μαρινόπουλος, που τους παρέχουν τις ίδιες υπηρεσίες όπως και η ΔΕΗ.
Με τους άνω εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής για τους οποίους διατίθεται από το Κατάστημα Μεγάρων ειδικό έντυπο ενημερωτικό υλικό, οι πελάτες μας έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν τη λύση που τους εξυπηρετεί και τους συμφέρει περισσότερο στην εξόφληση των λογαριασμών τους.
Για τα υπόλοιπα εμπορικά τους θέματα συνεχίζουν, όπως και πριν, να εξυπηρετούνται καθημερινά είτε από το συγκεκριμένο Κατάστημα μας στα Μέγαρα είτε από οποιοδήποτε άλλο Κατάστημα της ΔΕΗ επιθυμούν.
Επισημαίνουμε ότι, η τεχνική εξυπηρέτηση των εν λόγω πελατών, θα συνεχίσει να πραγματοποιείται, όπως και το 2008, από το προσωπικό της Περιοχής ΔΕΗ που βρίσκεται στην Ελευσίνα, διότι αφενός βελτιώθηκαν οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς όλους τους καταναλωτές του Δήμου Μεγάρων και αφετέρου αξιοποιήθηκαν καλύτερα οι διαθέσιμοι πόροι.
Τέλος σημειώνουμε ότι, η οργάνωση των περιφερειακών κλιμακίων της ΔΕΗ Α.Ε. και η βέλτιστη αξιοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού της αποτελεί αντικείμενο συνεχούς μελέτης των αρμοδίων Υπηρεσιών της, ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου σε κάθε γεωγραφικό χώρο με βάση τις συνθήκες που διαμορφώνονται κάθε φορά σε συνδυασμό με τη συγκράτηση του κόστους εκμετάλλευσης σε αποδεκτά επίπεδα».
Ο Υπουργός Ανάπτυξης για να κάνει τα αυτονόητα, να προβεί δηλαδή στην απαραίτητη ενημέρωση για την μεταφορά των υπηρεσιών της ΔΕΗ από τα Μέγαρα στην Ελευσίνα, επανέλαβε τον εαυτό του. Όπως και την προηγούμενη φορά με την μεταφορά της τεχνικής υπηρεσία της ΔΕΗ από τα Μέγαρα στην Ελευσίνα, έπρεπε να προηγηθούν κινητοποιήσεις και καταλήψεις του υποκαταστήματος της ΔΕΗ Μεγάρων από κατοίκους και φορείς της πόλης, να έρθει το θέμα στη Βουλή μετά από την κοινοβουλευτική μας παρέμβαση και κατόπιν αυτών, το Υπουργείο να ενημερώσει ότι τελικά έχει πραγματοποιηθεί η μεταφορά του διοικητικού προσωπικού μόνο διοικητικά(!) και όχι προσωπικά από το υποκατάστημα των Μεγάρων, στην Ελευσίνα. Δυστυχώς επαναλαμβάνοντας την ίδια συμπεριφορά ο Υπουργός χρειάστηκε την κοινοβουλευτική μας παρέμβαση για να ενημερώσει τους πολίτες των Μεγάρων ότι έχει ήδη πραγματοποιηθεί η μεταφορά και της διοικητικής υπηρεσίας της ΔΕΗ στην Ελευσίνα!
Εμείς δεχόμαστε τις λύσεις που δίνει η ΔΕΗ ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των Μεγάρων στην αποπληρωμή των λογαριασμών τους, καθώς συμβαδίζουν με την απαιτούμενη ανάπτυξη των τεχνολογιών της εποχής μας. Δεν μπορούμε, όμως να δεχτούμε ότι σε μια πόλη 40 χιλιάδων κατοίκων αντί να προωθούμε την ανάπτυξη των υπηρεσιών και τη δημιουργία εξελίξεων στην ανάπτυξη της, οδηγούμαστε στο ουσιαστικό κλείσιμο των υπηρεσιών υπό τον μανδύα των συγχωνεύσεων των υπηρεσιών με όμορες πόλεις. Αυτή η δικαιολογία μάλιστα ακούγεται ακόμα πιο γελοία όταν προβάλλεται ως λόγος η εξοικονόμηση πόρων, συγκρινόμενη με τους υπέρογκους μισθούς των ηγετικών στελεχών της ΔΕΗ, που τα τελευταία πέντε χρόνια σχεδόν διπλασιάστηκαν, ενώ των υπαλλήλων έμειναν στάσιμοι. Είναι λοιπόν αυτός ο τρόπος ανταμοιβής των Διευθυντών για την «καλή» λειτουργία της ΔΕΗ(η οποία δυστυχώς τα τελευταία 5 χρόνια έχει πλέον τραγικά ελλείμματα); Ή μήπως είναι ο τρόπος να ανταμειφθούν για τις αποφάσεις εξορθολογισμού της λειτουργίας της εταιρείας και για «την συγκράτηση του κόστους εκμετάλλευσης σε αποδεκτά επίπεδα» όπως ισχυρίζονται;
Θεωρώντας ότι και η παρέμβαση μας συνέβαλε στην επί της ουσίας ενημέρωσης των πολιτών για το θέμα της μεταφοράς των υπηρεσιών της ΔΕΗ από τον Δήμο Μεγάρων στην Ελευσίνα και αναγνωρίζοντας ότι υπάρχει η ανάγκη αναβάθμισης και όχι υποβάθμισης των πόλεων της Δυτικής Αττικής, ο Βουλευτής Αττικής, Βασίλης Οικονόμου, θα συνεχίσει με συνεχείς παρεμβάσεις του να πιέζει για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της ιστορικής πόλης των Μεγάρων.