Χθες το βράδυ ο δημοσιογράφος κ. Ευαγγελάτος στην εκπομπή "Απόδειξεις" στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 ασχολήθηκε με τις εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο. Ανέφερε αριθμούς και στατιστικά, συγκρίσεις και πολλά άλλα στοιχεία τα οποία στο σύνολο τους δείχνουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί παρά την οικονομική ύφεση και προφανώς εις βάρος του "φυσικού" εμπορίου.
Είναι βέβαιο ότι οι πωλήσεις που γίνονται μέσω διαδικτύου στο 90% του συνόλου τους είναι πωλήσεις που θα λάμβαναν χώρα σε ένα κανονικό κατάστημα όπως το γνωρίζουμε. Κανείς, ή έστω ελάχιστοι θα το πουν, δεν θα πει "μιας και βρέθηκα στο τάδε e-shop ας ψωνίσω". Την σημερινή εποχή που το διαδίκτυο είναι σε κάθε σπίτι και ένας στους 2 Έλληνες κάνει χρήση αυτού, ο υποψήφιος αγοραστής μπαίνει σε κάποια μηχανή αναζήτησης (το 99% στο google) και βάζει μια λέξη "κλειδί" δηλαδή σχετική με αυτό που ψάχνει. Βρίσκει το προϊόν που θέλει σε μια πολύ καλή τιμή ύστερα από πολύ ψάξιμο, και πάντα σε καλύτερη από αυτή ενός φυσικού καταστήματος, και εν τέλει το αγοράζει. Οπότε το συμπέρασμα είναι ότι οι πωλήσεις αυτές είναι αυτόματα και απώλειες για την τετ-α-τετ πώληση.
Οι καλύτερες τιμές που συναντούμε μέσα στα e-shops χωρούν μεγάλη συζήτηση. Τα έξοδα τήρησης ενός e-shop μπορεί να είναι και μηδενικά. Δεν χρειάζονται αποθήκες τις περισσότερες φορές, δεν χρειάζονται εκθεσιακό χώρο, δεν έχουν προσωπικό παρά μόνο μηχανήματα. Γενικά τα πάγια είναι χαμηλά σε αξία και οι δαπάνες είναι ελάχιστες. Εκτός των παραπάνω, ένα e-shop μπορεί να εκμεταλλευτεί την μη φυσική πώληση και να προωθήσει προϊόντα που για οποιοδήποτε λόγο δεν θα μπορούσαν να πουληθούν σε έναν φυσικό χώρο. Προϊόντα μη επώνυμα, με κάποιες μικρές ατέλειες μη παρατηρήσιμες σε συνθήκες ηλεκτρονικής πώλησης καθώς και stock είδη είναι μερικοί από τους λόγους που το αγοραστικό κόστος είναι χαμηλό.
Οι επιχειρήσεις που βρίσκονται μέχρι το μικρο-μεσαίο μέγεθος αυτή την εποχή έχουν τεράστιο πρόβλημα. Οι τζίροι είναι πεσμένοι πολύ και δίνεται μάχη για επιβίωση. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί και έχει συμβάλλει σε αυτό. Εκμεταλλευτήκαμε το γεγονός από την πολυθρόνα του σπιτιού μας να έχουμε στην πόρτα μας ότι μια καταναλωτική κοινωνία μπορεί να μας προσφέρει, απαραίτητο ή μη.
Μια κίνηση που αρμόζει στα δεδομένα της εποχής και στην νέα κατάσταση όπως εξελίσσεται είναι η κάθε επιχείρηση που διαθέτει φυσικό κατάστημα να αποκτήσει και ηλεκτρονικό κατάστημα. Και μάλλον είναι αυτό είναι απαραίτητο για να πετύχει περισσότερα κέρδη και να σταθεί στην αγορά στην ίδια ή υψηλότερη θέση. Έτσι θα αντισταθμιστούν οι απώλειες στον τζίρο, θα αλλάξει η εικόνα της επιχείρησης προς το καναλωτικό κοινό και το βασικότερο το μερίδιο στην αγορά θα παρθεί από αυτόν που είναι ήδη μέσα σε αυτήν.
Είναι βέβαιο ότι οι πωλήσεις που γίνονται μέσω διαδικτύου στο 90% του συνόλου τους είναι πωλήσεις που θα λάμβαναν χώρα σε ένα κανονικό κατάστημα όπως το γνωρίζουμε. Κανείς, ή έστω ελάχιστοι θα το πουν, δεν θα πει "μιας και βρέθηκα στο τάδε e-shop ας ψωνίσω". Την σημερινή εποχή που το διαδίκτυο είναι σε κάθε σπίτι και ένας στους 2 Έλληνες κάνει χρήση αυτού, ο υποψήφιος αγοραστής μπαίνει σε κάποια μηχανή αναζήτησης (το 99% στο google) και βάζει μια λέξη "κλειδί" δηλαδή σχετική με αυτό που ψάχνει. Βρίσκει το προϊόν που θέλει σε μια πολύ καλή τιμή ύστερα από πολύ ψάξιμο, και πάντα σε καλύτερη από αυτή ενός φυσικού καταστήματος, και εν τέλει το αγοράζει. Οπότε το συμπέρασμα είναι ότι οι πωλήσεις αυτές είναι αυτόματα και απώλειες για την τετ-α-τετ πώληση.
Οι καλύτερες τιμές που συναντούμε μέσα στα e-shops χωρούν μεγάλη συζήτηση. Τα έξοδα τήρησης ενός e-shop μπορεί να είναι και μηδενικά. Δεν χρειάζονται αποθήκες τις περισσότερες φορές, δεν χρειάζονται εκθεσιακό χώρο, δεν έχουν προσωπικό παρά μόνο μηχανήματα. Γενικά τα πάγια είναι χαμηλά σε αξία και οι δαπάνες είναι ελάχιστες. Εκτός των παραπάνω, ένα e-shop μπορεί να εκμεταλλευτεί την μη φυσική πώληση και να προωθήσει προϊόντα που για οποιοδήποτε λόγο δεν θα μπορούσαν να πουληθούν σε έναν φυσικό χώρο. Προϊόντα μη επώνυμα, με κάποιες μικρές ατέλειες μη παρατηρήσιμες σε συνθήκες ηλεκτρονικής πώλησης καθώς και stock είδη είναι μερικοί από τους λόγους που το αγοραστικό κόστος είναι χαμηλό.
Οι επιχειρήσεις που βρίσκονται μέχρι το μικρο-μεσαίο μέγεθος αυτή την εποχή έχουν τεράστιο πρόβλημα. Οι τζίροι είναι πεσμένοι πολύ και δίνεται μάχη για επιβίωση. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί και έχει συμβάλλει σε αυτό. Εκμεταλλευτήκαμε το γεγονός από την πολυθρόνα του σπιτιού μας να έχουμε στην πόρτα μας ότι μια καταναλωτική κοινωνία μπορεί να μας προσφέρει, απαραίτητο ή μη.
Μια κίνηση που αρμόζει στα δεδομένα της εποχής και στην νέα κατάσταση όπως εξελίσσεται είναι η κάθε επιχείρηση που διαθέτει φυσικό κατάστημα να αποκτήσει και ηλεκτρονικό κατάστημα. Και μάλλον είναι αυτό είναι απαραίτητο για να πετύχει περισσότερα κέρδη και να σταθεί στην αγορά στην ίδια ή υψηλότερη θέση. Έτσι θα αντισταθμιστούν οι απώλειες στον τζίρο, θα αλλάξει η εικόνα της επιχείρησης προς το καναλωτικό κοινό και το βασικότερο το μερίδιο στην αγορά θα παρθεί από αυτόν που είναι ήδη μέσα σε αυτήν.