Κυριακή 15 Μαρτίου 2009

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΑΣΟΚ ΑΤΤΙΚΗΣ ΝΤΙΝΟΥ ΒΡΕΤΤΟΥ Προς Υπουργό Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων
Θέμα : Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις από τους νέους αυτοκινητόδρομους στην Αττική Από τον Ιούνιο του 2008 μέχρι σήμερα, έχω καταθέσει τρείς ερωτήσεις (14037/10/6/08,915/33/14/7/08,10866/2/12/08) με θέμα τους νέους αυτοκινητόδρομους και τις επιπτώσεις τους στην Αττική. Η δέσμευση σας και κατά την διάρκεια της ανακοίνωσης του σχεδιασμού των νέων αυτοκινητόδρομων καθώς και στις απαντήσεις που έλαβα στις παραπάνω ερωτήσεις ήταν ότι θα προηγηθεί διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες για το θέμα των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και της σκοπιμότητας της νέα χάραξης. Σε δημοσίευμα της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, αναφέρονται οι παρακάτω περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τους νέους αυτοκινητόδρομους:
Διέρχονται από προστατευόμενες περιοχές του δίκτυο Natura, την Α' και κυρίως τη Β' Ζώνη προστασίας του Υμηττού.
Διασχίζουν 118 αναδασωτέες περιοχές και τα έργα θα καταλάβουν 31,6 στρέμματα, για τα οποία θα χρειαστεί να γίνει άρση της αναδάσωσης.
Από την εκσκαφή των σηράγγων θα περισσέψουν 8 εκατ. κυβικά χώματος και αναζητούνται χώροι εναπόθεσης.
Για την κατασκευή του κόμβου Σακέτα θα καταληφθούν 127 στρέμματα με 3.800 δένδρα και θάμνους, με πυκνότητα βλάστησης 30 δένδρα ανά στρέμμα.
Για τον κόμβο της Κύπρου, στα όρια των δήμων Ελληνικού, Αργυρούπολης και Ηλιούπολης, στις παρυφές του Υμηττού όπου προβλέπονται σταθμοί διοδίων, θα καταστραφεί ένα πάρκο με 130 υψηλόκορμα δένδρα.
Παράλληλα σε κοινή ανακοίνωση τους ο Νομάρχης Ανατολικής Αττικής, ο Δήμαρχος Σπάτων και ο Κοινοτάρχης Πικερμίου, διαμαρτύρονται για την παντελή αγνόηση της τοπικής κοινωνίας και των φορέων της τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, καθώς οι υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ ουδέποτε απέστειλαν το προβλεπόμενο σχεδιασμό των έργων και βεβαίως ουδέποτε διαβουλεύτηκαν γι΄ αυτά. Επιπρόσθετα στην επιστολή αναφέρεται ότι «υπάρχουν συνεχείς και έντονες διαμαρτυρίες συλλογικών φορέων και κατοίκων για το έργο, όπως αποτυπώνεται στους δημοσιευθέντες στον τύπο
χάρτες, αφού η διαμορφωμένη μέχρι σήμερα σχεδίαση, που βασίστηκε σε εγκεκριμένες πολυετείς μελέτες, ανατράπηκε χωρίς καμία ουσιαστική αιτιολογία.»
Ερωτάστε κύριε Υπουργέ,
Με ποιο τρόπο προτίθεστε να αντιμετωπίσετε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην Αττική;
Προτίθεστε να λάβετε υπόψη τις ενστάσεις των συλλογικών φορέων για τις επιπτώσεις των νέων αυτοκινητόδρομων στην Αττική;