Γράφει ο άγνωστος blogger
Βρήκαμε το παρακάτω κείμενο στην τοπική εφημερίδα "Νέα Πρόοδος" και το έχει γράψει ο αξιότιμος κ. Σύρκος, πρώην δήμαρχος Μέγάρων την περασμένη τετραετία 2003-2006. Αναφέρεται με λίγα λόγια στον καταναλωτισμό, θέμα άκρως επίκαιρο στις μέρες μας. Εμείς προβλέπουμε ότι θα ειναι το θέμα του αιώνα.
Κάποιοι άνθρωποι νιώθουν οτι καταναλωνοντας καλύπτουν τα κενά τους και αποκτούν υψηλή κοινωνική θέση και προσωπικότητα. Τι μικροί που είναι... Μας εκφράζουν όλα όσα γράφει. Αποτυπώνει την κατάσταση που επικρατεί στην σημερινή μεγαρική κοινωνία. Μιλάει για τις γεμάτες καφετέριες σε ώρες εργάσιμες, για την κατανάλωση και την εξάρτηση του μέσου ανθρώπου από αυτήν, την τηλεόραση και το διαδίκτυο. Το μόνο που θα θέλαμε να συμπληρώσουμε είναι την φράση "παν μέτρον άριστον". Και επίσης να αναφέρουμε ότι στα αρχαία ελληνικά η λέξη διασκέδαση προέρχεται από το ρήμα "σκεδάννυμι" που σημαίνει σκορπίζω, σύντριβω! Η λέξη ψυχαγωγία είναι η αγωγή της ψυχής! Και όλοι στις μέρες μας μιλούν για διασκέδαση...Τα συμπεράσματα είναι δικά σας...
Σημείωση: το άρθρο δημοσιεύεται στο ιστολόγιο μας κατόπιν δική μας επιθυμίας και όχι του κ. Σύρκου. Όσοι δεν το πιστεύετε πρόβλημα σας και υποθέτουμε που ανήκετε!
________________________________________________________________
ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩ ΑΡΑ ΥΠΑΡΧΩ
Η ευημερία που τα τελευταία χρόνια αποτέλεσε τον κύριο σκοπό όλων των ανθρώπων φαίνεται ότι βαλτώνει.
Επί δεκαετίες δέσμιοι της αντίληψης ότι η αύξηση των υλικών αγαθών οδηγεί στην ευμάρεια, ξεχάσαμε να διερωτηθούμε αν ο τρόπος ζωής μας συμβάλλει στην εξύψωση της εσωτερικής μας τελείωσης.
Τώρα που η οικονομική κρίση επελαύνει ακάθεκτη μας αναγκάζει να επαναπροσδιορίσουμε πολλά, αν πραγματικά ενδιαφερόμαστε η οικονομική κρίση να μην οδήγησει σε κοινωνική κρίση.
Έως σήμερα στον πολιτισμένο κόσμο άρα και στην πατρίδα μας ο κάθε πολίτης εξαρτά την ύπαρξη του από το πόσα αγαθά καταναλώνει.
Ειδικότερα στην πατρίδα μας η περιβόητη διασκέδαση (όχι η ψυχαγωγία) έχει θεοποιηθεί ώστε να βλέπουμε σε ώρες εργάσιμες υπερπλήρεις καφετέριες και μάλιστα από νέους ανθρώπους.
Η διαφήμιση οδηγεί τους ανθρώπους στο να αγοράζουν και να αγοράζουν όλο και περισσότερο και το εξωφρενικό να θεωρείται η αγορά των απαραιτήτων για κάθε άνθρωπο, μεγάλη κρίση της οικονομίας.
'Ολοι μας δέσμιοι της τηλεοπτικής μας οθόνης, σπαταλούμε τον χρόνο μας για να επηρεαστούμε, ώστε να αυξήσουμε τις απαίτησεις μας, ακόμη και σε πλασματικές ανάγκες.
Τα βιβλιοπωλεία τα επισκέπτονται όλο και λιγότεροι άνθρωποι. Η δι' επιστολών επικοινωνία έχει μηδενιστεί αφού όλες πλέον οι επικοινωνίες γίνονται με μηνύματα μέσω των κινητών τηλέφωνων.
Το διαδίκτυο προβάλλεται ως πανάκεια της εκπαίδευσης. Το διαδίκτυο τείνει να γίνει μανία και ως εκ τούτου οδηγεί το άτομο σε εξάρτηση. Έτσι οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου δεν διαβάζουν πλέον βιβλία.
Έτσι οι άνθρωποι θύματα της καταναλωτικής κοινωνίας ξεκόπτονται από την ιστορία τους, από τις ριζες τους, από τις καταβολές τους.
Διαδίκτυο τηλεόραση οι οδηγοί των νέων, οι διαμορφωτές του χαρακτήρα τους.
Ο Παζολίνι είχε ζητήσει την κατάργηση της τηλεόρασης. Δεν γνωρίζουμε τι θα έλεγε για το διαδίκτυο. Υπάρχει άραγε λύση εξάρτησης;
Ναι αρκεί στην θέση του καταναλώνω άρα υπάρχω να επιχειρήσουμε ένα είδος μεταστροφής από τα ασήμαντα και εφήμερα προς τα αληθινά και αιώνια.-
ΣΗΜΕΙΩΣΗ MEGARA PRESS:
- ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ -