Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2009

ΔΥΟ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ.

Γράφει ο ρεπόρτερ του δρόμου
Ένας οδηγός που χρησιμοποιεί χρόνια τους δρόμους της πόλης μας είναι σε θέση να γνωρίζει που πονάει η πόλη κυκλοφοριακά. Οι διασταυρώσεις ήταν είναι και θα είναι τα σημεία που γίνονται τα περισσότερα ατυχήματα αλλά και που δημιουργούνται λογομαχίες μεταξύ των οδηγών. Δύο τέτοια σημεία εντοπίσαμε και σας παρουσιάζουμε στην παρακάτω δορυφορική φωτογραφία της Google.Το κάτω δεξιά σημείο είναι στην διασταύρωση των οδών 28ης Οκτωβρίου και Παλαιάς Εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου ενώ το πάνω αριστερά είναι κοντά στην πλατεία της Έξω Βρύσης στην διασταύρωση των οδών Καραϊσκάκη, Στίλπωνος και Ευπαλίνου.

Η ΠΡΩΤΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ
Όταν ένας οδηγός κινείται επι της Π.Ε.Ο.Α.Κ. (μπλε γραμμή) ερχόμενος από Νέα Πέραμο και θέλει να μπει στην 28ης Οκτωβρίου (κόκκινη γραμμή) δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα. Κάνει δεξιά και συνεχίζει άνετα την διαδρομή του. Όταν όμως ένας οδηγός κινείται επι της ΠΕΟΑΚ ερχόμενος από Κόρινθο (ή φανάρια Πάχης αν προτιμάται) και θέλει να στριψεί αριστερά στην 28ης Οκτωβρίου θα αντιμετωπίσει τα εξής:
α) θα είναι εκτεθειμένος περιμένοντας αφού η ροή των αντιθέτως ερχόμενων οχημάτων είναι πυκνή.
β) Οι οδηγοί που θα είναι πίσω του δεν θα έχουν την υπομονή να περιμένουν και θα τον προσπεράσουν από δεξιά. Δηλαδή ακόμα ένας κίνδυνος. Και τέλος
γ) στο σημείο που στην φωτογραφία εχουμε κυκλώσει με κίτρινο χρώμα θα αντιμετωπίσει πρόβλημα εφόσον εκεί θα βρίσκεται κάποιος οδηγός ερχόμενος από το κέντρο και θα επιθυμεί να στρίψει προς Νέα Πέραμο. Ο κόμβος θέλει επανασχεδιασμό. Την εποχή που κατασκευάστηκε ίσως να εξυπηρετούσε τις κυκλοφοριακές ανάγκες. Στις μέρες μας όχι. Οι περιφερειακοί οδοί (Βυζαντίου, ΠΕΟΑΚ, Ευπαλίνου, Λεωφόρος Αλεποχωρίου κ.α.) χρησιμοποιούνται καθημερινά από εκατοντάδες οδηγούς. Κατά συνέπεια και οι κάθετοι δρόμοι δέχονται επιπλέον φορτίο.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να γίνουν εργασίες διαπλάτυνσης του σημείου του κίτρινου κύκλου και η νησίδα που βρίσκεται εκεί να τραβηχτεί μέχρι το όριο του δρόμου. Χώρος υπάρχει άπλετος.

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ
Η μπλε γραμμή στον χάρτη είναι η οδός Ευπαλίνου. Στο μαύρο κύκλο υποδεικνύεται το πρόβλημα που παρουσιάζεται και οεφείλεται κυρίως στους οδηγούς για 2 λόγους:
α) ο πρώτος και βασικός λόγος είναι η έλλειψη παρατηρητικότητας στα σήματα του ΚΟΚ και συγκεκριμένα στo ΣΤΟΠ.

β) ο δεύτερος είναι η αντίληψη που επικρατεί στους περισσότερους Μεγαρίτες και κυρίως στις παλαιότερες γενιές ότι όποιος πάει ίσια έχει προτεραιότητα... ... ...Για να μην γράφουμε μακροσκελή κείμενα και κουράζουμε κάποιους αναγνώστες (!) να πούμε ότι η οδός Ευπαλίνου (μπλε γραμμή) είναι η οδός που έχει προτεραιότητα. Οι κάθετοι Στίλπωνος και Καραϊσκάκη (κίτρινη και κόκκινη γραμμή αντίστοιχα) έχουν στο σημείο της ένωσης τους με την Ευπαλίνου πινακίδες ΣΤΟΠ που δυστυχώς λίγοι παρατηρούν.
Αυτό που χρειάζεται να γίνει εκεί είναι να τοποθετηθεί καλύτερη σήμανση. Τέτοια που να δηλώνει ξεκάθαρα ποιός πρέπει να περιμένει και ποιός πρέπει να περάσει.
Σήμα στην οδό Ευπαλίνου:

Σήματα στην Στίλπωνος & Καραϊσκάκη (στοπ υπάρχουν αλλά είναι ξεβαμμένα και πρόχειρα τοποθετημένα):

Επίσης στην διασταύρωση πρέπει να μπει το σχετικο και ανάλογα διαμορφωμένο σήμα που να αναγγέλει τον κίνδυνο και παράλληλα υποδεικνύει το κύριο ρεύμα κυκλοφορίας:Εκτός των σημάτων επιβάλλεται να γίνει και μια ασφαλτόστρωση γιατί τα μόνα τροχοφόρα που περνάνε χωρίς να νοιάζονται για την ποιότητα του οδοστρώματος είναι οι "γουρούνες" και τα τρακτέρ.
Αν έχετε στο μυαλό σας κάποιο άλλο σημείο σαν τα παραπάνω που αξίζει αναφοράς στείλτε το και θα δημοσιευτεί μαζί με το σχετικό ρεπορτάζ από εμάς (κείμενο, επιτόπιες και δορυφορικές φωτογραφίες).