Από: dmourtzo@yahoo.gr
Για το προαναφερθέν θέμα είχα δημοσιεύσει την 18 Φεβ.2008 με επιστολή μου προς κάθε ενδιαφερόμενο, συμπεριλαμβανομένου του Δήμου Μεγαρέων, μια σκέψη-πρόταση, η οποία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί καταλλήλως για την πόλη μας.
Εάν θέλετε μπορείτε να την κοινοποιήσετε ξανά από την ιστοσελίδα σας για την πληροφόρηση περισσοτέρων συμπολιτών μας.
Προς τούτο σας την κοινοποιώ με την παρούσα.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία σας.
Για το προαναφερθέν θέμα είχα δημοσιεύσει την 18 Φεβ.2008 με επιστολή μου προς κάθε ενδιαφερόμενο, συμπεριλαμβανομένου του Δήμου Μεγαρέων, μια σκέψη-πρόταση, η οποία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί καταλλήλως για την πόλη μας.
Εάν θέλετε μπορείτε να την κοινοποιήσετε ξανά από την ιστοσελίδα σας για την πληροφόρηση περισσοτέρων συμπολιτών μας.
Προς τούτο σας την κοινοποιώ με την παρούσα.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία σας.
------------------------------------------------
ΚΟΙΝ: ΤΟΠΙΚΟ ΤΥΠΟ
Μέγαρα 18 Φεβ. 2008
ΘΕΜΑ: Σταθμός ΟΣΕ στο Κέντρο της Πόλης
Αξιότιμοι Κύριοι,
Με αφορμή κάποια δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο, σε ότι αφορά στην απομάκρυνση του σταθμού του ΟΣΕ από το κέντρο της πόλης και της αντίστοιχης σιδηροδρομικής γραμμής, προκειμένου να αξιοποιηθεί κατάλληλα ο χώρος για την πόλη των Μεγάρων , επιτρέψτε μου να εκφράσω την άποψή μου - πρόταση επίλυσης του προβλήματος, δεδομένου ότι δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου κάποια ανάλογη σκέψη συμπολίτη μας μέχρι σήμερα.
Πριν παρουσιάσω την πρότασή μου θα ήθελα να επισημάνω ότι επί του παρόντος είναι σχεδόν αδύνατον, για πρακτικούς λόγους, να επιτρέψει ο ΟΣΕ και το Υπουργείο Μεταφορών την κατάργηση του υπάρχοντος Εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου, που συνδέει την Αττική με την Πελοπόννησο και τη Δ. Ελλάδα, παρόλον ότι η χρήση του με το μικρό πλάτος γραμμής έχει σχεδόν αυτοκαταργηθεί μετά από τη χρήση της νέας διπλής και με το μεγάλο πλάτος σιδηροδρομικής γραμμής του Προαστιακού σιδηροδρόμου που εξελίσσεται σταδιακά προς την Πάτρα σαν τον κύριο πλέον σιδηροδρομικό άξονα των Εθνικών μεταφορών της ίδιας περιοχής.
Κατόπιν αυτών νομίζω ότι η οποιαδήποτε προσπάθεια κατάργησης της παλαιάς γραμμής, επί του παρόντος και για αρκετά ακόμη χρόνια, θεωρείται εκ των προτέρων αποτυχημένη.
Παρόλα αυτά όμως ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ σε αυτό το αδιέξοδο.
Η λύση είναι η επίχωση της επιφάνειας του σιδηροδρομικού σταθμού με την παραμονή των σιδηροτροχιών στην ίδια επιφάνεια με την άσφαλτο, όπως είναι οι γραμμές του ΤΡΑΜ στην Αθήνα ή οι γραμμές στις διάφορες σιδηροδρομικές διαβάσεις αυτών με τους δρόμους.
Σκοπός αυτού του έργου θα είναι η διαμόρφωση της περιοχής του Σ.Σταθμού αφενός μεν σε κεντρικό οδικό άξονα εξόδου της Πόλης προς Αθήνα σε συνέχεια της Θ.Τσεκέ μέχρι τη διασταύρωση με την οδό Μινώας. Ο υπόλοιπος χώρος του Σ.Σταθμού μπορεί να διαμορφωθεί σε χώρο στάθμευσης ή αναψυχής. Όλα αυτά είναι δυνατόν να αποτυπωθούν σε σχέδιο-πρόταση προς τον ΟΣΕ και το Υπουργείο Μεταφορών μαζί με μια συνοπτική προμελέτη που θα ετοιμάσει ο Δήμος Μεγάρων.
Με τον τρόπο αυτό θα δοθεί μία πρόταση διεξόδου προς τους προαναφερόμενους φορείς χωρίς να καταργείται το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο σε κάποια ανάγκη θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον ΟΣΕ με κατάλληλη βέβαια σήμανση ασφαλείας για την κίνηση του τραίνου. Εξάλλου οι πιθανές διελεύσεις σιδηροδρομικών εμπορικών συρμών θα γίνεται σε ακραία χρονικά διαστήματα, κυρίως βράδυ και για όσα χρόνια θα είναι λειτουργικά διαθέσιμο το σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό κίνησης του ΟΣΕ (μηχανές και βαγόνια) με το μικρό πλάτος τροχών.
Πιθανόν η προαναφερθείσα πρόταση εκ πρώτης όψεως να φαίνεται δύσκολη μέχρι αδύνατη, αλλά νομίζω ότι είναι η μόνη διέξοδος (μέση λύση αλλά πρακτικά εφικτή) στο πρόβλημα της πόλης μας, ειδικά για εκείνους του παράγοντες (πολιτικούς ή άλλους αλλά και συμπατριώτες μας), οι οποίοι θα διαβάσουν την παρούσα επιστολή και θελήσουν να βοηθήσουν πραγματικά τα Μέγαρα σε αυτό το θέμα.
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ: ΔΗΜΟ ΜΕΓΑΡΕΩΝΚΟΙΝ: ΤΟΠΙΚΟ ΤΥΠΟ
Μέγαρα 18 Φεβ. 2008
ΘΕΜΑ: Σταθμός ΟΣΕ στο Κέντρο της Πόλης
Αξιότιμοι Κύριοι,
Με αφορμή κάποια δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο, σε ότι αφορά στην απομάκρυνση του σταθμού του ΟΣΕ από το κέντρο της πόλης και της αντίστοιχης σιδηροδρομικής γραμμής, προκειμένου να αξιοποιηθεί κατάλληλα ο χώρος για την πόλη των Μεγάρων , επιτρέψτε μου να εκφράσω την άποψή μου - πρόταση επίλυσης του προβλήματος, δεδομένου ότι δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου κάποια ανάλογη σκέψη συμπολίτη μας μέχρι σήμερα.
Πριν παρουσιάσω την πρότασή μου θα ήθελα να επισημάνω ότι επί του παρόντος είναι σχεδόν αδύνατον, για πρακτικούς λόγους, να επιτρέψει ο ΟΣΕ και το Υπουργείο Μεταφορών την κατάργηση του υπάρχοντος Εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου, που συνδέει την Αττική με την Πελοπόννησο και τη Δ. Ελλάδα, παρόλον ότι η χρήση του με το μικρό πλάτος γραμμής έχει σχεδόν αυτοκαταργηθεί μετά από τη χρήση της νέας διπλής και με το μεγάλο πλάτος σιδηροδρομικής γραμμής του Προαστιακού σιδηροδρόμου που εξελίσσεται σταδιακά προς την Πάτρα σαν τον κύριο πλέον σιδηροδρομικό άξονα των Εθνικών μεταφορών της ίδιας περιοχής.
Κατόπιν αυτών νομίζω ότι η οποιαδήποτε προσπάθεια κατάργησης της παλαιάς γραμμής, επί του παρόντος και για αρκετά ακόμη χρόνια, θεωρείται εκ των προτέρων αποτυχημένη.
Παρόλα αυτά όμως ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ σε αυτό το αδιέξοδο.
Η λύση είναι η επίχωση της επιφάνειας του σιδηροδρομικού σταθμού με την παραμονή των σιδηροτροχιών στην ίδια επιφάνεια με την άσφαλτο, όπως είναι οι γραμμές του ΤΡΑΜ στην Αθήνα ή οι γραμμές στις διάφορες σιδηροδρομικές διαβάσεις αυτών με τους δρόμους.
Σκοπός αυτού του έργου θα είναι η διαμόρφωση της περιοχής του Σ.Σταθμού αφενός μεν σε κεντρικό οδικό άξονα εξόδου της Πόλης προς Αθήνα σε συνέχεια της Θ.Τσεκέ μέχρι τη διασταύρωση με την οδό Μινώας. Ο υπόλοιπος χώρος του Σ.Σταθμού μπορεί να διαμορφωθεί σε χώρο στάθμευσης ή αναψυχής. Όλα αυτά είναι δυνατόν να αποτυπωθούν σε σχέδιο-πρόταση προς τον ΟΣΕ και το Υπουργείο Μεταφορών μαζί με μια συνοπτική προμελέτη που θα ετοιμάσει ο Δήμος Μεγάρων.
Με τον τρόπο αυτό θα δοθεί μία πρόταση διεξόδου προς τους προαναφερόμενους φορείς χωρίς να καταργείται το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο σε κάποια ανάγκη θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον ΟΣΕ με κατάλληλη βέβαια σήμανση ασφαλείας για την κίνηση του τραίνου. Εξάλλου οι πιθανές διελεύσεις σιδηροδρομικών εμπορικών συρμών θα γίνεται σε ακραία χρονικά διαστήματα, κυρίως βράδυ και για όσα χρόνια θα είναι λειτουργικά διαθέσιμο το σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό κίνησης του ΟΣΕ (μηχανές και βαγόνια) με το μικρό πλάτος τροχών.
Πιθανόν η προαναφερθείσα πρόταση εκ πρώτης όψεως να φαίνεται δύσκολη μέχρι αδύνατη, αλλά νομίζω ότι είναι η μόνη διέξοδος (μέση λύση αλλά πρακτικά εφικτή) στο πρόβλημα της πόλης μας, ειδικά για εκείνους του παράγοντες (πολιτικούς ή άλλους αλλά και συμπατριώτες μας), οι οποίοι θα διαβάσουν την παρούσα επιστολή και θελήσουν να βοηθήσουν πραγματικά τα Μέγαρα σε αυτό το θέμα.
Με τιμή
Δ.Μ.
Ταξίαρχος ε.α.
Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός ΕΜΠ
Δ.Μ.
Ταξίαρχος ε.α.
Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός ΕΜΠ