Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2009

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ Γ. ΓΙΚΟΚΑ ΣΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ψευδεπίγραφες διακηρύξεις για πιο φτηνούς εργάτες
«Δόλωμα» για την προσέλκυση μαθητών στα Ενιαία Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) χαρακτήρισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Γκιόκας τις διατάξεις του νομοσχεδίου για τη «βελτίωση» των διαδικασιών πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των αποφοίτων των ΕΠΑΛ, που από χτες συζητείται στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.
Σύμφωνα με τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς, με το νομοσχέδιο δίνεται η δυνατότητα στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ να επιλέξουν είτε να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις με την ίδια διαδικασία που ισχύει για τους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων ή να εισαχθούν σε τμήματα των ΤΕΙ με ειδικές πανελλήνιες εξετάσεις για ένα ποσοστό θέσεων που θα ορίζεται κάθε φορά από υπουργική απόφαση.
Ο Γ. Γκιόκας τόνισε στην παρέμβασή του ότι η τρίχρονη λειτουργία των ΕΠΑΛ απέδειξε το ψευδεπίγραφο των διακηρύξεων της κυβέρνησης περί ισοτιμίας αυτών των εκπαιδευτηρίων με τα Γενικά Λύκεια, αφού φάνηκε στην πράξη ότι αποτελούν τον αδύναμο κρίκο του διπλού σχολικού δικτύου και προορίζονται για την προετοιμασία φθηνού εργατικού δυναμικού για την αγορά. Το ΚΚΕ, είπε, δε δαιμονοποιεί την επαγγελματική εκπαίδευση, αλλά προτείνει αυτή να είναι υψηλού επιπέδου και να παρέχεται μετά την ολοκλήρωση από το μαθητή των σπουδών σε ένα ενιαίο δημόσιο και δωρεάν 12χρονο σχολείο.
Ο βουλευτής κατήγγειλε και διάταξη του νομοσχεδίου με την οποία επεκτείνονται οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) - πέρα από την κατασκευή σχολικών κτιρίων - και στους τομείς φύλαξης καθαριότητας και λειτουργίας των κυλικείων. Εάν σήμερα, αναρωτήθηκε, οι εισαγγελείς ζητάνε από διευθυντές σχολείων και γονείς ονόματα μαθητών που πρωτοστατούν στις κινητοποιήσεις, μπορείτε να φανταστείτε τι θα γίνει στο μέλλον εάν η φύλαξη των σχολείων ανήκει σε ιδιώτες.
Σε σύντομη παρέμβασή του ο νέος υπουργός Παιδείας Α. Σπηλιωτόπουλος επανέλαβε ότι θα ξεκινήσει από μηδενική βάση ο διάλογος για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και ζήτησε συναίνεση από κόμματα και φορείς.