Γράφει ο ρεπόρτερ του δρόμου
Από το φθινόπωρο του 2005 που ξεκίνησε δειλά-δειλά ο προαστιακός σιδηρόδρομος την λειτουργία του τα Μέγαρα απέκτησαν μια διαφορετική εικόνα, για τους περισσότερους προς το καλύτερο. Ο αριθμός των συρμών που διέσχιζαν την πόλη λιγόστεψε και έπειτα μηδενίστηκε. Όπως ήταν αναμενόμενο ο σταθμός κάτω από την κεντρική πλατεία έπαψε να λειτουργεί και η γνώριμη εικόνα του υπαλλήλου του Ο.Σ.Ε. που έκοβε την κίνηση στα "σίδερα" έπαψε και αυτή. Είμασταν από τις ελάχιστες πόλεις στην Ελλάδα που η σιδηροδρομική γραμμή έκοβε την πόλη στην μέση και μάλιστα ανα τακτά χρονικά διαστήματα.
Ο Προαστιακός είναι κοινά αποδεκτό ότι άλλαξε την ζωή μας. Η απόσταση από την Αθήνα μειώθηκε με ένα μέσο φιλικό προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Η διαδρομή είναι ασφαλέστερη και ταχύτερη σε σχέση με την προηγούμενη και αυτό συντέλεσε στο να αποκτήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνιμους πελάτες! Πελάτες που ποτέ στο παρελθόν δεν είχε.
Από την άλλη το παλιό δίκτυο, τουλάχιστον το κομμάτι που αφορά στην πόλη μας, παρουσιάζει εικόνες εγκατάλειψης με αποκορύφωμα τον έρημο σταθμό - νεκροταφείο στο κέντρο. Πρόσφατα ο κ. δήμαρχος είπε ότι θα ενοικιάσει τον χώρο από τον ΟΣΕ, που έχει την ιδιοκτησία, για να αξιοποιηθεί προφανώς ως χώρος στάθμευσης. Είναι μια ενέργεια που επιβαλλόταν να γίνει και αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε αυτούς που την ξεκίνησαν και είναι αποφασισμένοι ότι θα την ολοκληρώσουν.
Είναι παράλογο να απαιτούμε η γραμμή να φύγει και ο σταθμός να παραχωρηθεί στον δήμο για ανάπλαση. Και αυτό γιατί:
- ένα σιδηροδρομικό δίκτυο ποτέ δεν καταστρέφεται αν δεν υπάρχουν λόγοι μείζονος σημασίας. Ειδικά όταν υπάρχει απειροελάχιστη πιθανότητα να χρησιμοποιηθεί για λόγους εθνικής ασφάλειας. Το κόστος της απομάκρυνσής του είναι πολύ μικρότερο από το όφελος της ύπαρξής του.
- αυτή την στιγμή που μιλάμε ο Προαστιακός δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί σε όλο το μήκος του. Πρόσφατα έφτασε ως το Κιάτο και συνεχίζει μέχρι την Πάτρα και ακόμα παρακάτω. Όμως στο ήδη κατασκευασμένο κομμάτι εκτελούνται ακόμα εργασίες ώστε οι συρμοί να λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια τηλεδιαχειριζόμενοι. Για αυτό τον λόγο το παλιό δίκτυο αποτελεί εφεδρεία και αν δεν μηδενιστούν οι πιθανότητες να χρησιμοποιηθεί δεν καταστρέφεται.
- ο χώρος του σταθμού που έχει καταντήσει νεκροταφείο ανήκει στον ΟΣΕ που είναι Α.Ε.(ανώνυμη εταιρία). Ο ΟΣΕ παραχωρεί πολύ δύσκολα εκτάσεις που του ανήκουν χωρίς αυτό να είναι απίθανο να συμβεί. Αυτό που είναι εντελώς απίθανο είναι να πουλήσει. Η δημοτική διοίκηση έχει πιέσει ασφυκτικά για να ενοικιάσει τον σταθμό και προφανώς έχει επικαλεστεί πολύ σοβαρούς λόγους. Είναι το μόνο που μπορεί να κάνει.
Με τα παραπάνω δεδομένα και με μερικές απλές ενέργειες η κατάσταση μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο για όλους μας.
Στο σημείο 1 (λίγο μετά τον Φόρο) υπάρχει το ειδικό λάστιχο που μειώνει τους κραδασμούς από τις ράγες και κάνει το πέρασμα ασφαλές και άνετο. Βέβαια επιτρέπει και σε κάποιους ανεγκέφαλους να αναπτύσουν ταχύτητα αλλά αυτοί πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν. Το λάστιχο αυτό χρειάζεται επισκευή γιατί από την υπερχρήση (ο δρόμος αυτός όταν η πόλη σκαβόταν αποτέλεσε εναλλακτική επιλογή για πολλούς οδηγούς) καθώς έχει διογκωθεί στην πλευρά του ρεύματος προς την Ν. Πέραμο.
Στο σημείο 2 βλέπουμε την οδό Αναπαύσεως. Και αυτός ο δρόμος απέκτησε απρόσμενο φορτίο για τον ίδιο λόγο (εργασίες αποχέτευσης). Δεν σκάφτηκε ποτέ. Το πρόβλημα εκεί είναι η στενότητα στο σημείο της σιδηροδρομικής διάβασης και η ανυπαρξία του ειδικού ελαστικού που υπάρχει όπως είπαμε στο σημείο 1.Στο σημείο 3 συμβαίνει αυτό που προαναφέρθηκε. Δηλαδή η οδός Αρχοντάκη (κάθετη της 28ης Οκτωβρίου) παραμένει εδώ και πολλά χρόνια κλειστή. Οι οδηγοί κατευθύνονται προς το σημειο 4, δηλαδη τα Σίδερα, με αποτέλεσμα εκεί να προσθέτουν φορτίο στο ήδη επιφορτισμένο κυκλοφοριακό.
Στην οδό Δ. Μπερδελή (σημείο 5) οι μπάρες είχαν πάντα πρόβλημα. Άλλοτε κατέβαιναν χωρίς λόγο και άλλοτε το αντίστροφο! Ειδικό ελαστικό δεν υπάρχει και τα αυτοκίνητα φθείρονται επικίνδυνα ειδικά με ταχύτητες άνω των 10 χμ/ώρα. Όποιος περνάει σιγά από εκεί τα ακούει από τον πισινό του! Επίσης απαραίτητη είναι και μια μικρή διαπλάτυνση.Στο σημείο 6 συμβαίνει ότι και στο σημείο 2. Η Τσέκε δεν ενώνεται με την οδό Καραγιώργου (παράλληλη του ρέματος). Οι συνέπειες είναι οι γνωστές. Το σημείο πρέπει να ανοίξει όπως επίσης να προχωρήσει και η διαμόρφωση του ρέματος προς νότο. Τέλος στο σημείο 7 , λίγο μετά το γήπεδο του Βύζα απουσιάζει και εδώ το ειδικό λάστιχο μείωσης κραδασμών. Είχε παρατηρηθεί παλιότερα πρόβλημα με τις μπάρες οι οποίες "κολλούσαν" άνευ λόγου. Αξίζει να σημειωθεί το εξής: Η Βυζαντίου καταλήγει στην οδό Τσεκέ (βενζινάδικο Πρωτόπαπα). Θα μπορούσε να καταλήγει στην 28ης Οκτωβρίου αν δεν υπήρχαν οι γραμμές του τραίνου και να επικρατούσε μια πολιτισμένη και ομαλότερη κατάσταση κυκλοφοριακά.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το συμπερασμα είναι ότι οι παρεμβάσεις στα 7 σημεία σε συνδυασμό με την ενοικίαση του σταθμού-νεκροταφείου στο κέντρο της πόλης για να χρησιμοποιηθεί ώς χώρος στάθμευσης ,που θα βοηθήσει τα καταστήματα και τις υπηρεσίες, θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης και θα βελτιώσουν την καθημερινότητα μας. Η λωρίδα που κόβει την πόλη στα δύο δεν μπορεί να απομακρυνθεί και αν αυτό γίνει θα αργήσει πολύ. Έως τότε πρέπει να ενεργήσουμε για να πάψουμε να έχουμε μια χωρισμένη πόλη.
Από το φθινόπωρο του 2005 που ξεκίνησε δειλά-δειλά ο προαστιακός σιδηρόδρομος την λειτουργία του τα Μέγαρα απέκτησαν μια διαφορετική εικόνα, για τους περισσότερους προς το καλύτερο. Ο αριθμός των συρμών που διέσχιζαν την πόλη λιγόστεψε και έπειτα μηδενίστηκε. Όπως ήταν αναμενόμενο ο σταθμός κάτω από την κεντρική πλατεία έπαψε να λειτουργεί και η γνώριμη εικόνα του υπαλλήλου του Ο.Σ.Ε. που έκοβε την κίνηση στα "σίδερα" έπαψε και αυτή. Είμασταν από τις ελάχιστες πόλεις στην Ελλάδα που η σιδηροδρομική γραμμή έκοβε την πόλη στην μέση και μάλιστα ανα τακτά χρονικά διαστήματα.
Ο Προαστιακός είναι κοινά αποδεκτό ότι άλλαξε την ζωή μας. Η απόσταση από την Αθήνα μειώθηκε με ένα μέσο φιλικό προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Η διαδρομή είναι ασφαλέστερη και ταχύτερη σε σχέση με την προηγούμενη και αυτό συντέλεσε στο να αποκτήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνιμους πελάτες! Πελάτες που ποτέ στο παρελθόν δεν είχε.
Από την άλλη το παλιό δίκτυο, τουλάχιστον το κομμάτι που αφορά στην πόλη μας, παρουσιάζει εικόνες εγκατάλειψης με αποκορύφωμα τον έρημο σταθμό - νεκροταφείο στο κέντρο. Πρόσφατα ο κ. δήμαρχος είπε ότι θα ενοικιάσει τον χώρο από τον ΟΣΕ, που έχει την ιδιοκτησία, για να αξιοποιηθεί προφανώς ως χώρος στάθμευσης. Είναι μια ενέργεια που επιβαλλόταν να γίνει και αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε αυτούς που την ξεκίνησαν και είναι αποφασισμένοι ότι θα την ολοκληρώσουν.
Είναι παράλογο να απαιτούμε η γραμμή να φύγει και ο σταθμός να παραχωρηθεί στον δήμο για ανάπλαση. Και αυτό γιατί:
- ένα σιδηροδρομικό δίκτυο ποτέ δεν καταστρέφεται αν δεν υπάρχουν λόγοι μείζονος σημασίας. Ειδικά όταν υπάρχει απειροελάχιστη πιθανότητα να χρησιμοποιηθεί για λόγους εθνικής ασφάλειας. Το κόστος της απομάκρυνσής του είναι πολύ μικρότερο από το όφελος της ύπαρξής του.
- αυτή την στιγμή που μιλάμε ο Προαστιακός δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί σε όλο το μήκος του. Πρόσφατα έφτασε ως το Κιάτο και συνεχίζει μέχρι την Πάτρα και ακόμα παρακάτω. Όμως στο ήδη κατασκευασμένο κομμάτι εκτελούνται ακόμα εργασίες ώστε οι συρμοί να λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια τηλεδιαχειριζόμενοι. Για αυτό τον λόγο το παλιό δίκτυο αποτελεί εφεδρεία και αν δεν μηδενιστούν οι πιθανότητες να χρησιμοποιηθεί δεν καταστρέφεται.
- ο χώρος του σταθμού που έχει καταντήσει νεκροταφείο ανήκει στον ΟΣΕ που είναι Α.Ε.(ανώνυμη εταιρία). Ο ΟΣΕ παραχωρεί πολύ δύσκολα εκτάσεις που του ανήκουν χωρίς αυτό να είναι απίθανο να συμβεί. Αυτό που είναι εντελώς απίθανο είναι να πουλήσει. Η δημοτική διοίκηση έχει πιέσει ασφυκτικά για να ενοικιάσει τον σταθμό και προφανώς έχει επικαλεστεί πολύ σοβαρούς λόγους. Είναι το μόνο που μπορεί να κάνει.
Με τα παραπάνω δεδομένα και με μερικές απλές ενέργειες η κατάσταση μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο για όλους μας.
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Η σιδηροδρομική γραμμή "κόβει" την πόλη σε 7 σημεία ζωτικής σημασίας για την κυκλοφορία των οχημάτων. Μάλιστα στα δύο από αυτά οι κάθετοι δρόμοι έχουν καταργηθεί εντελώς για τα παντός είδους τροχοφόρα, επιβαρύνοντας τις γειτονικές διασταυρώσεις και αναγκάζοντας τους οδηγούς να κάνουν κύκλους εκατοντάδων μέτρων.Στο σημείο 1 (λίγο μετά τον Φόρο) υπάρχει το ειδικό λάστιχο που μειώνει τους κραδασμούς από τις ράγες και κάνει το πέρασμα ασφαλές και άνετο. Βέβαια επιτρέπει και σε κάποιους ανεγκέφαλους να αναπτύσουν ταχύτητα αλλά αυτοί πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν. Το λάστιχο αυτό χρειάζεται επισκευή γιατί από την υπερχρήση (ο δρόμος αυτός όταν η πόλη σκαβόταν αποτέλεσε εναλλακτική επιλογή για πολλούς οδηγούς) καθώς έχει διογκωθεί στην πλευρά του ρεύματος προς την Ν. Πέραμο.
Στο σημείο 2 βλέπουμε την οδό Αναπαύσεως. Και αυτός ο δρόμος απέκτησε απρόσμενο φορτίο για τον ίδιο λόγο (εργασίες αποχέτευσης). Δεν σκάφτηκε ποτέ. Το πρόβλημα εκεί είναι η στενότητα στο σημείο της σιδηροδρομικής διάβασης και η ανυπαρξία του ειδικού ελαστικού που υπάρχει όπως είπαμε στο σημείο 1.Στο σημείο 3 συμβαίνει αυτό που προαναφέρθηκε. Δηλαδή η οδός Αρχοντάκη (κάθετη της 28ης Οκτωβρίου) παραμένει εδώ και πολλά χρόνια κλειστή. Οι οδηγοί κατευθύνονται προς το σημειο 4, δηλαδη τα Σίδερα, με αποτέλεσμα εκεί να προσθέτουν φορτίο στο ήδη επιφορτισμένο κυκλοφοριακό.
Στην οδό Δ. Μπερδελή (σημείο 5) οι μπάρες είχαν πάντα πρόβλημα. Άλλοτε κατέβαιναν χωρίς λόγο και άλλοτε το αντίστροφο! Ειδικό ελαστικό δεν υπάρχει και τα αυτοκίνητα φθείρονται επικίνδυνα ειδικά με ταχύτητες άνω των 10 χμ/ώρα. Όποιος περνάει σιγά από εκεί τα ακούει από τον πισινό του! Επίσης απαραίτητη είναι και μια μικρή διαπλάτυνση.Στο σημείο 6 συμβαίνει ότι και στο σημείο 2. Η Τσέκε δεν ενώνεται με την οδό Καραγιώργου (παράλληλη του ρέματος). Οι συνέπειες είναι οι γνωστές. Το σημείο πρέπει να ανοίξει όπως επίσης να προχωρήσει και η διαμόρφωση του ρέματος προς νότο. Τέλος στο σημείο 7 , λίγο μετά το γήπεδο του Βύζα απουσιάζει και εδώ το ειδικό λάστιχο μείωσης κραδασμών. Είχε παρατηρηθεί παλιότερα πρόβλημα με τις μπάρες οι οποίες "κολλούσαν" άνευ λόγου. Αξίζει να σημειωθεί το εξής: Η Βυζαντίου καταλήγει στην οδό Τσεκέ (βενζινάδικο Πρωτόπαπα). Θα μπορούσε να καταλήγει στην 28ης Οκτωβρίου αν δεν υπήρχαν οι γραμμές του τραίνου και να επικρατούσε μια πολιτισμένη και ομαλότερη κατάσταση κυκλοφοριακά.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το συμπερασμα είναι ότι οι παρεμβάσεις στα 7 σημεία σε συνδυασμό με την ενοικίαση του σταθμού-νεκροταφείου στο κέντρο της πόλης για να χρησιμοποιηθεί ώς χώρος στάθμευσης ,που θα βοηθήσει τα καταστήματα και τις υπηρεσίες, θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης και θα βελτιώσουν την καθημερινότητα μας. Η λωρίδα που κόβει την πόλη στα δύο δεν μπορεί να απομακρυνθεί και αν αυτό γίνει θα αργήσει πολύ. Έως τότε πρέπει να ενεργήσουμε για να πάψουμε να έχουμε μια χωρισμένη πόλη.